Πορτοκάλι: Το αγαπημένο φρούτο που προστατεύει το καρδιαγγειακό

Περιέχει πάνω από 170 αντιοξειδωτικές ουσίες

62

Το πορτοκάλι μπορεί να είναι  διάσημο για τη βιταμίνη C, όμως περιέχει και πολλές άλλες θρεπτικές ουσίες (σάκχαρα, κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο και βιταμίνη Α) και μελέτες έχουν αποδείξει ότι προσφέρει σημαντικά στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος! 

Παρότι ο χυμός πορτοκαλιού έχει ταυτιστεί με την βιταμίνη C και με τις ευεργετικές του επιδράσεις στον οργανισμό, η αλήθεια είναι ότι το πορτοκάλι περιέχει και δεκάδες άλλες πολύτιμες ουσίες για την υγεία. Χαρακτηριστικό είναι ότι ένα μεγάλο ποτήρι χυμός πορτοκαλιού (250 ml) μπορεί να μας δώσει έως και διπλάσια ποσότητα βιταμίνης C από την ημερήσια συνιστώμενη.

Αυτό το αγαπημένο φρούτο περιέχει πάνω από 170 ουσίες με εξέχουσες αντιοξειδωτικές επιδράσεις, προσφέροντας μέγιστη προστασία έναντι της υπέρμετρης παραγωγής των ελευθέρων ριζών, μορίων με ιδιαίτερα βλαπτική επίδραση στο κύτταρο. Οι ουσίες αυτές ανήκουν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες ( φλαβονοειδή, λιμονοειδή και καροτενοειδή).

Σωρεία αναλύσεων και μελετών, κυρίως σε πειραματόζωα, έχουν δώσει ενδείξεις για μια σειρά θετικών επιδράσεων των φλαβονοειδών στην υγεία, όπως η καταπολέμηση φλεγμονών και η ανακοπή της ανάπτυξης καρκινικών κυττάρων. Η τανγκερετίνη, για παράδειγμα, έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, ενώ Αμερικανοί ερευνητές τονίζουν ότι άλλα φλαβονοειδή του πορτοκαλιού, όπως για παράδειγμα η κερκετίνη, εμποδίζουν τη δράση ενζύμων που μετατρέπουν κάποια συστατικά του καπνού του τσιγάρου, σε καρκινογενείς ουσίες.

Περίπου 38 διαφορετικά λιμονοειδή περιέχονται στο πορτοκάλι και κυρίως στη σάρκα του (κάτι που αυτομάτως σημαίνει πως η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού, δεν μας προσδίδει σημαντικά ποσά αυτών των αντιοξειδωτικών στοιχείων). Τα πολύτιμα αυτά τερπενοειδή στοιχεία, φαίνεται να συμβάλλουν στην προστασία έναντι διαφόρων μορφών καρκίνου, κυρίως μέσα από την ενεργοποίηση της γλουταθειόνης, που προκαλούν.

Ρίχνει την χοληστερίνη

Το πορτοκάλι είναι πλούσια πηγή πηκτίνης, μιας διαλυτής φυτικής ίνας με εξέχουσες ιδιότητες στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης. Μελέτες που δημοσιεύτηκαν κατά καιρούς σε κορυφαίες επιστημονικές εφημερίδες, έδειξαν πως η αυξημένη κατανάλωση πηκτίνης από εσπεριδοειδή, συμβάλλει στη μείωση της LDL-χοληστερόλης, βελτιώνοντας τον αθηρωματικό δείκτη.

Στον μεταβολισμό δε των λιποπρωτεινών, παίζει ρόλο και ένα ακόμη διατροφικό στοιχείο του πορτοκαλιού, το μαγνήσιο,  για το οποίο οι μελέτες αναφέρουν έχει σημαντική αντι-αθηρογόνο δράση.

Πολλοί πιστεύουν πως τόσο το πορτοκάλι όσο και ο χυμός του, δεν πρέπει να καταναλώνονται από άτομα που πάσχουν από υπέρταση. Ωστόσο το πορτοκάλι είναι πολύ πλούσιο σε κάλιο και φτωχό σε νάτριο, γεγονός που καθιστά την κατανάλωσή του ευεργετική σε περιπτώσεις υπέρτασης.

Ένα πορτοκάλι την ημέρα 

Έχετε κάθε λόγω να εντάξετε  στη διατροφή σας καθημερινά ένα πορτοκάλι, αν λάβετε ακόμη υπόψη ότι θα πρέπει να φάτε 7 φλιτζάνια νιφάδες καλαμποκιού για να πάρετε την ίδια ποσότητα φυτικών ινών που έχει ένα μέτριο πορτοκάλι. Επιπλέον ένα μέτριο πορτοκάλι μπορεί να μας δώσει όλη τη συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνη C (75-100mg την ημέρα).

  • Προσοχή: Η βιταμίνη C δεν είναι τοξική, αλλά σε υπερβολικά μεγάλες ποσότητες, όπως 2000 mg την ημέρα, μπορεί να οδηγήσει σε εντερικά προβλήματα, αέρια, κράμπες, διάρροια και φούσκωμα.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept