Το πράσινο ή το ροζ είναι πιο υγιεινό;

126

Ακόμη τρώτε το πράσινο μαρούλι;Τώρα όλοι τρώνε ροζ. Ένα μαρούλι που μοιάζει περισσότερο με τριαντάφυλλο! Δεν είναι τυχαίο που το όνομά του παραπέμπει εκεί.
Λέγεται και » ρόδο της επαρχίας Βένετο » ( La Rosa del Veneto) ένα είδος ροζ ραντίτσιο που συναντάται  στην Ιταλία, ενώ τελευταία το καλλιεργούν και στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ.


Οι αγρότες φροντίζουν ώστε τα φυτά να μεγαλώνουν κυρίως στη σκιά, όπου το φως του ήλιου δεν μπορεί να φτάσει στο στέλεχος, κι αυτό γιατί με αυτό τον τρόπο τα φύλλα διατηρούν το ωραίο, αχνό, ροζ χρώμα τους και δεν σκουραίνουν.

Στην γεύση είναι ελαφρώς πικρό αλλά και γλυκό ταυτόχρονα και στην υφή μοιάζει αρκετά με το γαλλικό μαρούλι.

Τα οφέλη

Το μαρούλι είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α (περιέχει προβιταμίνη Α ή β-καροτένιο), βιταμίνης Κ, φυλλικού οξέος, βιταμίνης C, καλίου, μαγγανίου και χρωμίου. Το μαρούλι είναι, επίσης, καλή πηγή φυτικών ινών.
Η πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και η ταυτόχρονη παρουσία του β-καροτενίου το καθιστούν ζωτικής σημασίας λαχανικό στον μεταβολισμό της χοληστερόλης (οξείδωση της χοληστερόλης). Όταν η χοληστερόλη οξειδώνεται, αρχίζει να επικάθεται στα τοιχώματα των αρτηριών δημιουργώντας την αθηρωματική πλάκα, η οποία μπορεί να προκαλέσει έμφραγμα του μυοκαρδίου ή εγκεφαλικό επεισόδιο. Σύμφωνα με έρευνα του επιστημονικού περιοδικού «Clinical Nutrition», η επίδραση του μαρουλιού σε πειραματόζωα κατέληξε σε σημαντική μείωση του πηλίκου LDL/HDL και των επιπέδων της ηπατικής χοληστερόλης κατά 44%, ενώ η απορρόφηση της διατροφικής χοληστερόλης μειώθηκε κατά 37%. Παράλληλα, παρατηρήθηκε αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης C, της Ε και των καροτενοειδών στο πλάσμα του αίματος.
Η παρουσία φυλλικού οξέος δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για τη διαχείριση των υψηλών επιπέδων της ομοκυστεΐνης, ελαττώνοντας τον κίνδυνο εμφράγματος ή εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ το περιεχόμενο σε αυτό κάλιο ρυθμίζει την υπέρταση.
Η παρουσία των φυτικών ινών βελτιώνει την κατάσταση του παχέος εντέρου, μειώνει τον κίνδυνο καρκινωμάτων ή τη δημιουργία εκκολπωμάτων, ενώ ο γλυκαιμικός έλεγχος στα διαβητικά άτομα γίνεται ευκολότερος παρουσία αυτών.
Επιπλέον, η παρουσία του καλίου έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση, που είναι άλλος ένας παράγοντας κινδύνου για καρδιοπάθειες.

Πηγή: www.lifo.gr/iatronet.gr

πηγή:alphafreepress

Μπορεί επίσης να σας αρέσει