Μπρόκολο : Πολλά οφέλη αλλά και ένας κίνδυνος

2.085

Το μπρόκολο κατατάσσεται στις 20 κορυφαίες τροφές με βάση τον δείκτη  πυκνότητας θρεπτικών συστατικών, ο οποίος αξιολογεί την περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και φυτο-θρεπτικά συστατικά μιας  σε συνάρτηση πάντα με το θερμιδικό της περιεχόμενο.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η σουλφοραφάνη (sulforaphane), η θειούχα ένωση που δίνει στο μπρόκολο την πικρότητα στην γεύση του είναι, επίσης, εκείνη που καταπολεμά τον καρκίνο.

Μια άλλη σημαντική βιταμίνη που περιέχει το μπρόκολο, το φυλλικό οξύ, έχει βρεθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες.

Η κατανάλωση τροφών με φυσικές ίνες, όπως το μπρόκολο, μπορεί να αποτρέψει την δυσκοιλιότητα, να διατηρήσει μια υγιή πεπτική οδό και να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

Όμως χρειάζεται μεγάλη προσοχή από τα άτομα που ρυθμίζουν την πηκτικότητα του αίματός τους. Κι αυτό γιατί το μπρόκολο ,παρέχει 92 μικρογραμμάρια βιταμίνης Κ, πολύ περισσότερο από το 100% της καθημερινής  ανάγκης του οργανισμού. Οπότε αν λαμβάνεται αντιπηκτικά, όπως  η βαρφαρίνη (warfarin), είναι σημαντικό να  προσέχετε . γιατί η βιταμίνη Κ παίζει σημαντικό ρόλο στην πήξη του αίματος.

 

 

 

 

 

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει