Αναζητάτε την ευτυχία; Βάλτε αυτά τα 8 τρόφιμα στο τραπέζι σας

223

Στρες, κούραση, τοξικές συμπεριφορές, απαιτητικές υποχρεώσεις, κακός ύπνος και εξάντληση καταπονούν την ψυχολογία μας . Συνήθως αυτό οφείλεται στην έλλειψη σεροτονίνης στον οργανισμό. Η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου που είναι αρμόδιος για την καταπολέμηση της κατάθλιψης. Για να παράγει το σώμα μας «την ουσία της ευτυχίας», απαιτεί το αμινοξύ τρυπτοφάνη. Η τρυπτοφάνη που χρειάζεται ο οργανισμός για να παράσχει σεροτονίνη αποκτιέται μόνο από τη διατροφή!

Όμως σε κάποιες τροφές “κρύβεται” η τρυπτοφάνη που βοηθά τον οργανισμό να παράγει την «ουσία της ευτυχίας», τη σεροτονίνη;

1) Λιπαρά ψάρια: Η αμερικανική ιατρική κοινότητα συνιστά την κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως ο σολομός τουλάχιστον, δύο φορές την εβδομάδα. Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα τα οποία έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, στη μείωση των τριγλυκεριδίων και της αρτηριακής πίεσης.

2) Σοκολάτα: Η σοκολάτα περιέχει αντιοξειδωτικά και υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Μπορεί να αυξήσει την καλή χοληστερόλη και να απελευθερώσει ουσίες που αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης στον οργανισμό. H μαύρη σοκολάτα βοηθά ακόμα στον ύπνο αλλά και στη σεξουαλική διάθεση.

3) Αυγά: Τα αυγά μπορούν να προσφέρουν στον οργανισμό βιταμίνες Α, D, E και Κ. Πρωτεΐνες και καλά λιπαρά.

4) Tυρί: Το τυρί περιέχει πλήθος βιταμινών σημαντικών για την σωστή λειτουργία του οργανισμού και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Είναι πολύ καλή πηγή ασβεστίου το οποίο είναι απαραίτητο για τη δημιουργία και τη διατήρηση της οστικής μάζας. Περιέχει, επίσης, φώσφορο, ψευδάργυρο, μαγνήσιο, κάλιο και βιταμίνες Α και B12.

5) Κοτόπουλο: Το κοτόπουλο είναι υψηλό σε πρωτεΐνη και χαμηλό σε λιπαρά, μειώνει τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο αίμα προστατεύοντάς μας από καρδιαγγειακές παθήσεις, είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σελήνιο, ρετινόλη, α-καροτένιο, β-καροτένιο και λυκοπένιο.

6) Πατάτες: Πηγή φυτικών ινών, καλίου και βιταμινών του συμπλέγματος Β, βοηθούν σημαντικά τον οργανισμό.

7) Ξηροί καρποί: Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά λιπαρά, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία.

8) Γάλα: Η διατροφική του αξία είναι ανεκτίμητη, αφού είναι πλούσιο σε ασβέστιο, πρωτεΐνη, κάλιο, φώσφορο, ριβοφλαβίνη, νιασίνη , βιταμίνες Α, D και B12.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει