Μήπως πάσχετε από θερμιδική “αμνησία”;

124

Σχεδόν όλοι θέλουμε να χάσουμε κιλά. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, περίπου το ήμισυ των υπέρβαρων και παχύσαρκων ενηλίκων αναφέρουν ότι προσπαθούν να χάσουν βάρος αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι τα αναμενόμενα

Το ερώτημα που βασανίζει τους περισσότερους από εμάς είναι “Γιατί δεν χάνω κιλά;”Υπάρχουν και πολλοί πιθανοί λόγοι για τους οποίους η ζυγαριά μπορεί να είναι… κολλημένη: Απο την μικρή διάρκεια ύπνου και την καθιστιή ζωή μέχρι την υπερκατανάλωση γευμάτος μετα από γυμναστική και το αυξημένο άγχος. Μεγάλη παγίδα ειναι και τα επεξεργασμένα τρόφιμα ή η απουσία φρούτων και λαχανικών από το διατροφικό σας πρόγραμμα.

 


Εδώ θα δείτε μερικές άγνωστες στους περισσότερους απαντήσεις σε αυτή την ερώτηση. Όπως μια εξήγηση, που ακούγετε πολύ εκλεπτυσμένη: Έχετε θερμιδική “αμνησία” Ειναι ένα είδος … επιλεκτικής μνήμης που ουσιαστικά περιπαίζει την διάθεση για κανατάλωση θερμίδων, που παραβλεπουμε.

Ανεξάρτητα από το τι “προστάζει” η δίαιτα που ακολουθείτε, για να χάσετε κιλά πρέπει να καταναλώνετε λιγότερες θερμίδες από όσες ξοδεύετε κάθε μέρα. Οι άνθρωποι συχνά ξεχνούν τα μικρά πράγματα κατά τη διάρκεια ή μεταξύ των γευμάτων που προσθέτουν θερμίδες και μπορούν να παρεμβαίνουν σημαντικά στην απώλεια βάρους.

Τι να κάνετε: Ξεκινήστε ένα ημερολόγιο καταγραφής του τι τρώτε. Έρευνες δείχνουν ότι αυτή η απλή κίνηση μπορεί να διπλασιάσει την απώλεια βάρους.

Μια άλλη πιθανή εξήγηση ειναι πως του δίνετε και καταλαβαίνει τα Σαββατοκύριακα και καταστρέφεται η προσπάθεια.
Τρεις μέρες (Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή) με πιο… χαλαρό φαγητό μπορούν εύκολα να “σβήσουν” τέσσερις ημέρες πιο εστιασμένης προσπάθειας.

Τι να κάνετε: Προσπαθήστε να περιορίσετε τις… παρασπονδίες στο φαγητό, εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος και στην λεγόμενη  “ελεύθερη μέρα”, να είστε εγκρατείς.

Υπάρχουν φάρμακα που παχαίνουν

Οι περισσότεροι γιατροί θα συνταγογραφήσουν για την ασθένεια αλλά θα αγνοήσουν την ανάγκη σας να μην χαλάσετε τη σιλουέτα σας.

Σύμφωνα με την δρ. Caroline Apovian, πρόεδρο της αμερικανικής Εταιρείας Παχυσαρκίας, πολλά φάρμακα μπορεί να προκαλέσουν αύξηση βάρους. Τέτοια είναι τα Benadryl, Ambien, οι βενζοδιαζεπίνες, κάποια αντικαταθλιπτικά και αντιψυχωτικά φάρμακα, Paxil, οι βήτα-αναστολείς (για την υπέρταση), πολλά φάρμακα για τον διαβήτη, οι σουλφονυλουρίες, οι θειοαλδαζόνες και αρκετά αντισυλληπτικά χάπια.

Τι να κάνετε: Εάν παίρνετε οποιοδήποτε από αυτά τα φάρμακα, μιλήστε στο γιατρό σας για να δείτε αν υπάρχει μια κατάλληλη εναλλακτική λύση. ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην σταματήσετε ΠΟΤΕ οποιοδήποτε συνταγογραφούμενο φάρμακο χωρίς να μιλήσετε πρώτα με το γιατρό σας!

Το παρακάνετε με μία και μόνο υγιεινή τροφή

Είναι αλήθεια ότι οι συστάσεις σχετικά με το διαιτητικό λίπος άλλαξαν την τελευταία δεκαετία και η επιστήμη της διατροφής διαπίστωσε ότι τα ακόρεστα λιπαρά, συμπεριλαμβανομένων των ξηρών καρπών, των σπόρων, του αβοκάντο και του ελαιολάδου, παίζουν σημαντικό ρόλο σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή.

Ωστόσο, πολλοί το παρακάνουν με το υγιές διαιτητικό λίπος μαζί με άλλα υγιεινά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των δημητριακών ολικής αλέσεως.

Το λίπος έχει πάνω από τις διπλάσιες θερμίδες σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες. Έτσι, οι λιπαρές θερμίδες, ακόμα και αν είναι υγιεινές, αυξάνονται εύκολα στο τελικό σύνολο θερμίδων της ημέρας. Οι ολόκληροι σπόροι έχουν τρεις φορές περισσότερους υδατάνθρακες από τα μη-αμυλούχα λαχανικά ανά μερίδα, έτσι και πάλι, το μέγεθος της μερίδας παίζει σημαντικό ρόλο.

Τι να κάνετε: Εφαρμόστε έλεγχο στις μερίδες σας, ακόμα και για υγιεινές τροφές, αφού πολλές από αυτές έχουν αρκετές θερμίδες. Τέτοιες είναι οι ξηροί καρποί, το φυστικοβούτυρο, οι σπόροι, το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, συμπεριλαμβανομένων των κινόα, ζυμαρικών και καστανού ρυζιού.

Έχετε μεταβολικό σύνδρομο

Το 30% των ενηλίκων και σχεδόν το 70% των υπέρβαρων ενηλίκων έχουν μεταβολικό σύνδρομο. Είναι μια ομάδα επιμέρους προβλημάτων που συνδέονται στενά με την αντίσταση στην ινσουλίνη και την υπερβολική παραγωγή ινσουλίνης.

Τι να κάνετε: Εάν είστε γυναίκα και η περιφέρεια της μέσης σας είναι μεγαλύτερη από 89 εκατοστά, ή αν είστε άνδρας με μέγεθος μέσης μεγαλύτερο από 102 εκατοστά, μιλήστε στο γιατρό σας σχετικά με τον έλεγχο της αντίστασης στην ινσουλίνη. Εάν την έχετε, τότε θα σας προτείνει ορισμένες διαιτητικές τροποποιήσεις και φάρμακα που θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να χάσετε κιλά.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept