Δίαιτα: Τι φταίει και «κολλάει» η ζυγαριά;

72

Συμβαίνει στους περισσότερους που ακολουθούν δίαιτα για να χάσουν τα περιττά κιλά, να… κολλάει η ζυγαριά με αποτέλεσμα να απογοητεύονται από την  προσπάθειά τους για απώλεια βάρους .

Πόσο φυσιολογικό είναι άραγε αυτό το φαινόμενο και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;

Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για μια εξέλιξη που παρατηρείται συχνά όταν κάνουμε δίαιτα για την απώλεια παραπανίσιων κιλών, η οποία όμως δεν πρέπει να μάς αποθαρρύνει ή να μάς αποπροσανατολίζει από τη συνέχιση της δίαιτας. Εξηγούν μάλιστα ότι όταν κάνουμε δίαιτα  η απώλεια κιλών συνοδεύεται πάντα και από απώλεια υγρών και μυϊκού ιστού και εφόσον ο μυϊκός ιστός σχετίζεται άμεσα και ρυθμίζει  τον βασικό μας μεταβολισμό σε μεγάλο βαθμό , δηλαδή τις καύσεις μας, τότε η απώλεια αυτού οδηγεί και σε μείωση των θερμίδων που «καίει»  ημερησίως ο  οργανισμός μας.

Συνήθως ο δείκτης στη ζυγαριά «κολλάει» επειδή :

  • Η δίαιτα που ακολουθείται είναι πολύ αυστηρή και με λίγες θερμίδες. Σε αυτή την περίπτωση η ζυγαριά δείχνει κολλημένη με την έναρξη της δίαιτας.
  • Κάνουμε μόνο δίαιτα χωρίς να γίνεται συνδυασμός και με φυσική άσκηση, όπως γυμναστική, περπάτημα, ή κάποια άλλη φυσική δραστηριότητα.

Οι ειδικοί, σε αυτές τις περιπτώσεις, συμβουλεύουν να αυξήσουμε την άσκηση και τη γυμναστική, αν θέλουμε να δούμε τα επιθυμητά αποτελέσματα όχι μόνο στη ζυγαριά αλλά και στο σώμα μας.  Η άσκηση, κυρίως αεροβική, όπως περπάτημα, τρέξιμο, κολύμπι, διάδρομος, ποδήλατο, συνδυαστικά και με λίγα βάρη, βοηθάει στην αύξηση του μεταβολισμού μας και στην διατήρηση της μυϊκής μας μάζας.

Τι να κάνετε

  •  Μη μειώνετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε στη δίαιτα σας. Αυτό μπορεί να έχει χειρότερα αποτελέσματα καθώς θα επιφέρει περαιτέρω μείωση των καύσεων. Είναι καλό είναι να μπείτε σε μία συντηρητική δίαιτα για μία εβδομάδα τρώγοντας απλώς προσεκτικά, για να επαναφέρετε τον οργανισμό σας.
  • Αύξηση της ποσότητας της πρωτεΐνης στη δίαιτα. Οι πρωτεΐνες για να μεταβολιστούν από τον οργανισμό χρειάζεται να δαπανηθούν περισσότερες θερμίδες, αυξάνοντας έτσι τη μετα-γευματική λεγόμενη θερμογένεση. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι το κρέας, το ψάρι, το κοτόπουλο, το αβγό, τα γαλακτοκομικά.
  • Πιείτε περισσότερα υγρά. Το νερό βοηθάει στην απομάκρυνση των άχρηστων ουσιών που παράγονται όταν χάνεται βάρος και προσφέρει την καλύτερη αποτοξίνωση του οργανισμού.
  • Βάλτε τις φυτικές ίνες στη διατροφή σας. Πολλές φορές η ένταξη σε μια δίαιτα μπορεί να προκαλέσει δυσκοιλιότητα, η οποία σαφέστατα δυσχεραίνει τον ρυθμό της απώλειας βάρους. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Τρόφιμα που περιέχουν φυτικές ίνες είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά και όλα τα προϊόντα ολικής αλέσεως.

Σημειώνεται ότι κάθε δίαιτα πρέπει να ακολουθείτε σε συνεργασία με τον διαιτολόγο μας, ώστε να έχουμε με τη σωστή καθοδήγηση του τα επιθυμητά αποτελέσματα χωρίς να θέτουμε σε κίνδυνο την υγεία μας.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept