Υπέρταση: 10+2 συμβουλές διατροφής για να ρίξετε την πίεση

Τι πρέπει να προσέχουν όσοι έχουν υψηλή πίεση

2.310

Ένας από τους κυριότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελεί η αυξημένη αρτηριακή πίεση (υπέρταση) καθώς έχει σαν αποτέλεσμα η καρδιά να δουλεύει πιο έντονα από τους φυσιολογικούς ρυθμούς.

Όταν η υπέρταση δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, η καρδιά αναγκάζεται να δουλεύει για μεγάλο χρονικό διάστημα εντονότερα. Η αρτηριακή πίεση επηρεάζεται σημαντικά από την αλλαγή της διατροφής και του τρόπου ζωής. Έτσι λοιπόν πρέπει να παρέχονται σε όλους τους ασθενείς συμβουλές σχετικά με την αλλαγή του τρόπου ζωής αλλά και της διατροφής.

Τι πρέπει να προσέχουν τα άτομα με υψηλή πίεση

  • Ιδιαίτερη προσοχή στην κατανάλωση ποσότητας αλατιού. Μην προσθέτεται επιπλέον αλάτι στο τραπέζι του φαγητού.
  • Αποφεύγεται η κατανάλωση επεξεργασμένων, τυποποιημένων και κονσερβοποιημένων προϊόντων (έτοιμες σούπες, αλμυρά σνάκς, καπνιστά και παστωμένα τρόφιμα).
  • Αποφύγετε διάφορες έτοιμες σάλτσες, μαγειρική σόδα και προϊόντα που περιέχουν νάτριο. Αν χρησιμοποιείτε υποκατάστατα νατρίου, που υπάρχουν στην αγορά ενημερώστε το γιατρό ή το διαιτολόγο γιατί αντενδείκνυται σε ορισμένες περιπτώσεις.
  • Προσθέστε στη μαγειρική σας μπαχαρικά, μυρωδικά, βότανα, λεμόνι, ξίδι, για τη βελτίωση της γεύσης των τροφίμων.
  • Προσθέστε στην καθημερινή σας διατροφή, τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο, καθώς συμβάλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης μέσω διάφορων μηχανισμών. Φρούτα όπως (μπανάνα, ξερά βερίκοκα, πορτοκάλι, αβοκάντο, μάνγκο, μήλο, αχλάδια, δαμάσκηνα, μανταρίνια, ροδάκινο και ανανάς κομπόστα κτλ.) και λαχανικά (ντοματοχυμός, μαγειρεμένο σπανάκι, αγκινάρες, καλαμπόκι ψητό, πατάτα ψητή, αρακάς, φρέσκιες τομάτες, μπάμιες, μελιτζάνες, κολοκυθάκια, λαχανάκια βρυξελλών, παντζάρια, μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, καρότο, κρεμμύδι, ραδίκια κτλ.)
  • Η καθημερινή κατανάλωση 2-3 μερίδων γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά αποτελεί μια ακόμη διαιτητική παρέμβαση για την καταπολέμηση της υπέρτασης.
  • Ακολουθήστε μια δίαιτα πλούσια σε φυτικές ίνες όπως ψωμί και ζυμαρικά ολικής άλεσης, δημητριακά all-brann, βρώμη, μούσλι, αρακάς, όσπρια, τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, ψωμί σικάλεως, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηροί καρποί, κτλ.
  • Περιορισμός στην κατανάλωση καφέ, ροφημάτων και αναψυκτικών που περιέχουν καφεΐνη όπως (ρόφημα σοκολάτας, τσάι, coca-cola). Μια μέτρια κατανάλωση καφέ 2 φλιτζάνια την ημέρα δεν φαίνεται να επηρεάζει την αρτηριακή πίεση υγιών ή υπερτασικών ατόμων. Άρα δεν υπάρχει λόγος πλήρους αποχής από την κατανάλωση πηγών καφεΐνης.
  • Προσοχή στην κατανάλωση αλκοόλ. Μικρές ποσότητες αλκοόλ (έως 2 ποτηράκια κρασί την ημέρα για τους άνδρες και 1 ποτηράκι για τις γυναίκες) μπορεί να έχουν ευεργετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση. Μεγάλες ποσότητες αλκοόλ σχετίζονται με κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, ενώ άτομα που ήδη έχουν υπέρταση τέτοιες ποσότητες αλκοόλ δεν επιτρέπουν στα αντιϋπερτασικά φάρμακα να δράσουν και επιπλέον αυξάνεται ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου.
  • Να προτιμώνται τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο, μονοακόρεστα (π.χ. ελαιόλαδο, φυτικές μαργαρίνες) και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (π.χ. τρόφιμα εμπλουτισμένα με ω3 και ω6 λιπαρά οξέα όπως γαλακτοκομικά και διάφορες μαργαρίνες, λιπαρά ψάρια όπως σολομός, ξιφίας, τόνος, σαρδέλα, πέστροφα) και χαμηλής περιεκτικότητας σε χοληστερίνη.
  • Πιείτε 8-10 ποτήρια νερό ημερησίως για καλή ενυδάτωση του οργανισμού και καλή λειτουργία των νεφρών.
  • Βάλτε την άσκηση στην καθημερινότητά σας ή  ακόμη και το περπάτημα.
Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept