Χαλβάς: Το σαρακοστιανό γλύκισμα με την υψηλή διατροφική αξία

226

Ο χαλβάς, το παραδοσιακό γλύκισμα της Σαρακοστής, παρασκευάζεται από ταχίνι και σουσάμι και λόγω αυτών των συστατικών έχει υψηλή διατροφική τους αξία.

Πλούσιος σε απαραίτητα αμινοξέα, ο χαλβάς αν καταναλωθεί μαζί με ξηρούς καρπούς  προσφέρει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας, γι  αυτό και αποτελεί σημαντική διατροφική επιλογή για όσους απέχουν πλήρως από την κατανάλωση ζωικών προϊόντων λόγω νηστείας κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής.

Πάντως ο χαλβάς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, το οποίο όμως αποτελείται κυρίως από μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα λεγόμενα «καλά» λιπαρά, στα οποία έχουν αποδοθεί καρδιο-προστατευτικές ιδιότητες.

Όσον αφορά την περιεκτικότητά σε μικροθρεπτικά συστατικά, τόσο το ταχίνι όσο και ο χαλβάς περιέχουν σημαντικές ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β και ιδιαίτερα θειαμίνης (Β1) και νιασίνης (Β3), αλλά και μετάλλων όπως ο φώσφορος, το μαγνήσιο, το ασβέστιο και ο σίδηρος. Επιπλέον, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, όπως η βιταμίνη Ε και το σελήνιο, ενώ περιέχουν και συστατικά που έχουν συσχετισθεί από μελέτες με την προστασία του οργανισμού από το οξειδωτικό στρες και τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων.

 Προσοχή στη ζάχαρη

Αν και πρόκειται για υψηλής διατροφικής αξίας επιλογές, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως το ταχίνι και ιδιαίτερα ο χαλβάς, είναι τρόφιμα που περιέχουν πάρα πολλές θερμίδες.

Ενδεικτικά, μία κουταλιά της σούπας ταχίνι αποδίδει περίπου 90 θερμίδες, ενώ αντίστοιχα, ένα μικρό κομμάτι χαλβά σε μέγεθος σπιρτόκουτου μας προσφέρει γύρω στις 150-200 θερμίδες, ανάλογα με το είδος του προϊόντος, αν δηλαδή περιέχει ξηρούς καρπούς, μέλι ή επικάλυψη σοκολάτας.

Ως εκ τούτου χρειάζεται προσοχή στη συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης του χαλβά για να μην φορτωθείτε με επιπλέον θερμίδες που παχαίνουν

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept