Δυναμικοί συνδυασμοί βιταμινών για καλή υγεία

180

Η καλή διατροφή αλλά και ο τρόπος με τον οποίο το σώμα μας απορροφά και διαχειρίζεται τα απαραίτητα αυτά συστατικά συνθέτουν ένα μεγάλο puzzle.

Κι αυτό γιατί πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχουν οι τροφές που καταναλώνουμε συνδυαστικά μπορεί να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, είτε ενώνοντας δυνάμεις τους είτε εξουδετερώνοντας το ένα το άλλο.

Αν προσπαθείτε να δώσετε στον οργανισμό σας όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά τα απαραίτητα συστατικά βασιζόμενοι κυρίως στη σωστή διατροφή, είτε καταφεύγετε συχνά σε συμπληρώματα, υπάρχουν κάποιοι βασικοί συνδυασμοί που πρέπει να γνωρίζετε ώστε να προσλαμβάνετε τα μέγιστα από τις θρεπτικές τους αξίες.

Ασβέστιο και Βιταμίνη D
Η απορρόφηση του ασβεστίου ενισχύεται από τη βιταμίνη D, η οποία βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και ο συνδυασμός τους, σύμφωνα με μελέτες, μειώνει τα μη σπονδυλικά και ισχιακά κατάγματα. Το ασβέστιο εξασφαλίζει επίσης την καλή λειτουργία της καρδιάς, των μυών και του νευρικού συστήματος. Το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας των ΗΠΑ προτείνει επίσης τον συνδυασμό τους.

Σίδηρος και βιταμίνη C
Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για τη μεταφορά οξυγόνου και διοξειδίου του άνθρακα στο σώμα, και είναι πιο εύκολα απορροφήσιμος από τον οργανισμό όταν συνδυάζεται με τη βιταμίνη C (ειδικά όταν ο σίδηρος είναι από μη ζωικές πηγές). Η βιταμίνη C βοηθά στην υγεία των ούλων, της καρδιάς και του δέρματος και ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο σίδηρος των φρούτων, λαχανικών, δημητριακών και ξηρών καρπών απορροφάται δυσκολότερα,  για το λόγο αυτό προτείνεται να παίρνετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης C ή να τον συνδυάζετε με τρόφιμα όπως οι πιπεριές, τα πορτοκάλια, και το μπρόκολο.

Βιταμίνες Κ και D
Αποτελούν υπερδυνάμεις και μεμονωμένες αλλά όταν χρησιμοποιούνται μαζί αποτελούν ένα θαυμάσιο προστατευτικό συνδυασμό κατά της οστεοαρθρίτιδας και της οστεοπόρωσης . Έρευνα κατέληξε επίσης στο συμπέρασμα ότι τα συμπληρώματα με βιταμίνη Κ1, Κ2, βιταμίνη D3 και ασβέστιο είναι πιθανό να μειώσουν τα κατάγματα σε γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Κ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Βιταμίνη Α και Ψευδάργυρος
Άλλος ένας αποτελεσματικός συνδυασμός που  βελτιώνει την απορρόφηση  και τη χρησιμοποίηση της βιταμίνης Α από τον οργανισμό.  Ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό και η βιταμίνη Α είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που υποστηρίζει την υγεία των ματιών, του δέρματος, των νυχιών και των μαλλιών, ενώ έχει βρεθεί ότι αναστέλλει την παραγωγή των καρκινικών κυττάρων.

Νάτριο και κάλιο
Περίπου το 90% του νατρίου που καταναλώνουμε είναι χλωριούχο νάτριο δηλαδή αλάτι.  Το νάτριο κα το χλώριο είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την διατήρηση των επιπέδων των υγρών στο σώμα.  Περίσσεια νατρίου επιφέρει όπως γνωρίζουμε καρδιαγγειακά προβλήματα. Εδώ έρχεται να επέμβει το κάλιο, ενθαρρύνοντας τα νεφρά να το αποβάλουν, εξουδετερώνοντας έτσι τις επιβλαβείς επιδράσεις του πλεονάσματος του νατρίου στην καρδιά και τα αγγεία.  Σχεδόν όλοι μας πρέπει να έχουμε περισσότερο κάλιο από νάτριο στη διατροφή μας. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι οι μπανάνες, γλυκοπατάτες, παντζάρια, φασόλια.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept