Διατροφή για τις γυναίκες άνω των 40, για μακροζωία και λίγα κιλά

126

Eίστε γυναίκα και έχετε φτάσει στην ηλικία των 40.

Οι πιθανότητες να νιώθετε ότι τα κιλά συσσωρεύονται και η απώλεια βάρους γίνεται όλο και πιο δύσκολη, είναι πολύ μεγάλες.

Η ηλικία των 40 μπορεί να χαρακτηριστεί ως μια ηλικία ορόσημο και για τα δύο φύλα, καθώς ο οργανισμός αρχίζει και συμπεριφέρεται με διαφορετικό τρόπο.

Οι γυναίκες που διανύουν την τέταρτη δεκαετία της ζωής τους, λόγω των ορμονικών αλλαγών που επέρχονται με την εμμηνόπαυση διαπιστώνουν σημαντικές διαφορές στο σώμα τους που σχετίζονται με τη μείωση της μυϊκής μάζας και της οστικής πυκνότητας, αλλά και την επιβράδυνση του μεταβολισμού.

Eπίσης τα αποθέματα ενέργειας στον οργανισμό μετά τα 40 εξαντλούνται πιο γρήγορα απ’ ότι παλιότερα.

Γι΄ αυτό οι ειδικοί προτείνουν στις γυναίκες μετά τα 40 το περπάτημα, το ελαφρύ τρέξιμο ή την κολύμβηση, προκειμένου να αυξήσουν το ρυθμό του μεταβολισμού και επομένως να «κάψουν» θερμίδες.

Χρειάζεται όμως να προσέχουν και τη διατροφή τους.

Η συγκέντρωση του λίπους τείνει να δημιουργείται στην περιοχή της κοιλιάς και αυτό δεν είναι ευχάριστο για καμία γυναίκα. Πολλές γυναίκες που βρίσκονται αντιμέτωπες με την εμμηνόπαυση βλέπουν το σώμα τους να αλλάζει εντυπωσιακά.

Οι ειδικοί τονίζουν ότι η εμμηνόπαυση και η αύξηση βάρους είναι αλληλένδετα, χάρη σε ένα συνδυασμό παραγόντων, όπως η μείωση των οιστρογόνων, ο πιο αργός μεταβολισμός, αλλά και η κακή διατροφή και η έλλειψη άσκησης.

Τι πρέπει να τρώει λοιπόν μια γυναίκα για να μην πάρει βάρος μετά τα 40; Ας δούμε την λίστα:

1. Μπρόκολο

Shutterstock
Shutterstock

2. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί, όταν καταναλώνονται καθημερινά, αποτρέπουν την αύξηση του σωματικού βάρους και προσφέρουν καρδιαγγειακά οφέλη, σύμφωνα με μελέτες.

3. Μούρα

Η δυσλειτουργία του εντέρου και οι διαταραχές της πέψης στη μέση ηλικία οφείλονται κατά κύριο λόγο, στη χαμηλή πρόσληψη φυτικών ινών. Τα ζουμερά και νόστιμα μούρα είναι μία εξαιρετικά πλούσια πηγή φυτικών ινών, που μπορείτε να καταναλώνετε άφοβα στη διάρκεια της ημέρας σας.

4. Καρότα

Τα καρότα περιέχουν τα βήτα καροτένια που ευθύνονται για το ζωηρό τους χρώμα και τα οποία μετατρέπονται σε βιταμίνη Α στον οργανισμό βοηθώντας την όραση και ενισχύοντας το ανοσοποιητικό μας.

5. Ντομάτα

Η πιο πολύτιμη ουσία της είναι το λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που ουσιαστικά εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που καταστρέφουν τα κύτταρα και τους ιστούς.

6. Γιαούρτι

Λόγω της βιταμίνης D που περιέχει, βοηθά στην ενίσχυση των οστών, άρα και στην αντιμετώπιση της οστεοπόρωσης. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι τα ένζυμα του διευκολύνουν την πέψη.

shutterstock
shutterstock

7. Σολωμός

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στις μαγικές ιδιότητες του σολωμού. Το λιπαρό ψάρι είναι ευεργετικό για την καρδιά χάρη στα Ω3 λιπαρά που περιέχει.

8. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Όσο περισσότερα πράσινα φυλλώδη λαχανικά τρώτε, τόσο περισσότερο προστατευμένος είναι ο εγκέφαλός σας από τη γνωστική εξασθένηση.

9. Μαύρη σοκολάτα

Είναι μια από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών στον κόσμο, ενώ είναι ακόμα πλούσια πηγή φυτικών ινών, καλίου, μαγγανίου, ψευδάργυρου, σεληνίου, μαγνησίου και σιδήρου.

shutterstock
shutterstock

10. Σκόρδο

Η κατανάλωση του σκόρδου θεωρείται πολύ ευεργετική για την καρδιά. Παράλληλα, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και της πίεσης και φαίνεται ότι προστατεύει από το έλκος του στομάχου.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept