Ο σούπερ καρπός που πρέπει να βάλετε άμεσα στη διατροφή σας!

Ιδανικός και για νηστεία...

180

Τροφές πλούσιες στις απαραίτητες βιταμίνες και όλα τα άλλα ευεργετικά για τον οργανισμό συστατικά, υπάρχουν πάρα πολλές. Όμως, επειδή η ποσότητα του φαγητού που μπορούμε να καταναλώσουμε καθημερινά είναι περιορισμένη, η επιλογή του τι θα βάλουμε τελικά στο πιάτο μας θα πρέπει να είναι ένας συνδυασμός που θα μας δίνει την μεγαλύτερη δυνατή ποσότητα αλλά και ποικιλία θρεπτικών ουσιών.
Οι ξηροί καρποί κάνουν συνολικά καλό. Αυτό το γνωρίζεις ήδη. Ωστόσο κάποιους απ’ αυτούς τους έχεις τοποθετήσει ψηλότερα στη λίστα. Για παράδειγμα, τα αμύγδαλα, τα καρύδια και οι σταφίδες θεωρούνται εξαιρετικά ωφέλιμες τροφές, όπως και τα βραζιλιάνικα φιστίκια. Τα νόστιμα κάσιους, είναι για κάποιο λόγο πιο «παρεξηγημένα». Αδίκως σίγουρα.

 

Αφού ξεκαθαρίσουμε πως στην κουβέντα περί ξηρών καρπών, η όποια αναφορά γίνεται στην ωμή κι ανάλατη εκδοχή τους, πάμε να μετρήσουμε λόγους για τους οποίους πρέπει να κρατήσεις μια θέση ανάμεσα στα κυρίως γεύματα για λίγα κάσιους, να τα προσθέσεις στη σαλάτα, στη σάλτσα ή στο υγιεινό γλυκό σου και γενικώς να σταματήσεις να θεωρείς ότι συνοδεύουν μόνο το ουίσκι.

Τα κάσιους λοιπόν:

Ρίχνουν τη χοληστερόλη
Δεν είναι μόνο γευστικός ο καρπός του κάσιους, αλλά και σωτήριος στη μείωση των τριγλυκεριδίων. Πλούσια σε μονοακόρεστα λιπαρά (παλμιτολεϊκά και ολεϊκά), τα οποία συμβάλλουν στη μείωση της «κακής» LDL χοληστερόλης κι αυτό σημαίνει πως μειώνεται ο κίνδυνος για καρδιοαγγειακές παθήσεις και το εγκεφαλικό.
Κάνουν καλό στο μεταβολισμό σου
Για την ακρίβεια, ενισχύουν τον μεταβολισμό για 3 λόγους. Ο ένας είναι πως το κάσιους είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Ο άλλος πως το 75% των λιπαρών του είναι ακόρεστα. Ο τρίτος πως διαθέτουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως είναι η B6 και η Β1 (θειαμίνη), οι οποίες συμμετέχουν σε πολλές μεταβολικές διεργασίες.

Είναι ιδιαίτερα θρεπτικοί
Μία χούφτα ανάλατα κάσιους καλύπτουν το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας σε μαγνήσιο κατά 30%, χαλκό κατά 20% και σίδηρο κατά 10%. Επίσης είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, ψευδάργυρο, φυλλικό οξύ, φώσφορο, μαγνήσιο και σελήνιο. Μάλιστα το γεγονός ότι είναι τόσο πλούσια σε μαγνήσιο τα καθιστούν «όπλα» κατά των πονοκεφάλων και της κόπωσης.

Είναι αντιοξειδωτική τροφή
Χάρη στη βιταμίνη Ε που περιέχει και των άλλων συστατικών, όπως είναι ο χαλκός και οι προανθοκυανίνες, τα οποία πέρα από αντικαρκινική δράση συντελούν και στην προστασία από τις αρνητικές συνέπειες του αντιοξειδωτικού στρες.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept