Τα καλαμαράκια δεν είναι μόνο για τη νηστεία

86

Έρευνες δείχνουν ότι όταν τα καλαμαράκια μαγειρευτούν με τον σωστό τρόπο, είναι μια πολύ καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Συχνά σερβίρονται τηγανητά και η συνολική περιεκτικότητα σε λίπος τείνει να είναι πολύ υψηλή λόγω του λαδιού που χρησιμοποιείται στο τηγάνισμα. Το αν θα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα ή trans-λιπαρά εξαρτάται από τον τύπο λαδιού που θα επιλέξετε.

Οι διατροφολόγοι πάντως μας προτείνουν να τα προτιμάμε ψητά ή μαγειρεμένα και όχι τηγανητά. Είναι μια προτεινόμενη επιλογή για ένα υγιεινό τρόπο ζωής, είτε σας ενδιαφέρει να χάσετε βάρος είτε απλά για να προσφέρετε στον οργανισμό σας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται.

Τα οφέλη για την υγεία

Τα καλαμαράκια βοηθούν τον οργανισμό να απορροφήσει και να χρησιμοποιήσει σίδηρο. Προσφέρουν ακόμη έως και 90% χαλκό, ένα ιχνοστοιχείο που παίζει ρόλο στην απορρόφηση, αποθήκευση και τον μεταβολισμό του σιδήρου και στον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων (RBC). Η ανεπάρκεια χαλκού μπορεί να εμφανιστεί με τη μορφή αναιμίας.

Μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα έχουν χαμηλά επίπεδα σεληνίου στο αίμα τους. Επιπλέον, το σελήνιο είναι επίσης ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας με τον έλεγχο των ελεύθερων ριζών. Το καλαμάρι περιέχει 63% σελήνιο.
Επιπλέον τα καλαμαράκια συμβάλλουν στη διατήρηση υγιούς δέρματος, μυών, μαλλιών και νυχιών. Η πρωτεΐνη είναι ένα από τα βασικά θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το ανθρώπινο σώμα για να διατηρηθεί υγιές. Το καλαμάρι είναι μια καλή πηγή πλήρους πρωτεΐνης.
Περιέχουν μεγάλες ποσότητες φωσφόρου όπως τα ψάρια και οι γαρίδες. Αυτό το μέταλλο είναι απαραίτητο για την τόνωση του ασβεστίου και την οικοδόμηση των οστών και των δοντιών.
Μια μεγάλη πηγή βιταμίνης Β12, τα καλαμάρια είναι γνωστό ότι μειώνουν τα επίπεδα ομοκυστεΐνης στο σώμα, που διαφορετικά μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο των εγκεφαλικών επεισοδίων και των καρδιακών προσβολών.

Προσοχή όταν καταναλώνετε θαλασσινά

Όπως όλα τα οστρακοειδή, το καλαμάρι είναι εξαιρετικά ευαίσθητο και επιρρεπές σε βακτηριακή μόλυνση. Επιλέξτε για άμεση κατανάλωση μόνο τα πολύ φρέσκα (της ίδιας ημέρας) ή καταψύξτε τα σωστά μεταξύ 0-5 βαθμών Κελσίου.
Αγοράστε μόνο από μια αξιόπιστη πηγή.
Καθαρίστε τα σωστά Τραβήξτε το κεφάλι προς τα έξω, αφαιρέστε τα σπλάχνα και τον σάκο με το μελάνι, χωρίστε τα πλοκάμια και τρίψτε τα με καθαρό νερό πριν τα μαγειρέψετε.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept