Διατροφικά μυστικά για να ρίξετε τη χοληστερίνη

75

Η αυξημένη χοληστερίνη είναι καθοριστικός παράγοντας καρδιαγγειακού κινδύνου γι΄ αυτό και οι τιμές της πρέπει να διατηρούνται εντός των φυσιολογικών ορίων, ώστε να μειώνεται ο καρδιαγγειακός κίνδυνος.

Ανάλυση κλινικών μελετών έδειξε ότι κάθε μείωση της ολικής χοληστερίνης κατά 10% οδηγεί σε μείωση της εμφάνισης στεφανιαίας νόσου σε ποσοστό 22% σε 2 έως 5 έτη και σε ποσοστό 25% μετά τα 5 έτη. Αυτό σημαίνει ότι δεν αρκεί μία περιστασιακή δίαιτα ή η περιστασιακή χρήση φαρμάκων που βελτιώνουν τη χοληστερίνη στο αίμα, αλλά χρειάζεται αλλαγή στον τρόπο ζωής και στη διατροφή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι  η κατανάλωση κορεσμένων λιπών που βρίσκονται στο κρέας και στα γαλακτοκομικά αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα. Αντίθετα η αντικατάσταση των κορεσμένων λιπών με ακόρεστα λίπη Ω3 μειώνει σημαντικά τη χοληστερίνη.

Τι μπορείτε λοιπόν να βάλετε άφοβα στο πιάτο σας για να ρίξετε τη χοληστερίνη, ακόμη και αν ακολουθείτε μία φαρμακευτική αγωγή; Παρακάτω σάς δίνουμε μερικά διατροφικά τρικ για να διατηρήσετε τη χοληστερίνη σας σε φυσιολογικά επίπεδα:

Προτιμάτε άπαχα κρέατα και τυριά και να αφαιρείτε τα ορατά λίπη πριν από το μαγείρεμα.
Αφαιρείτε την πέτσα από τα πουλερικά και να προτιμάτε τα ψάρια από το κόκκινο κρέας, που πρέπει να καταναλώνεται μία φόρα την εβδομάδα.
Να προτιμάτε γαλακτοκομικά με χαμηλά λιπαρά, όπως άπαχο γάλα, τυρί χαμηλών λιπαρών
Να αποφεύγετε βούτυρα, μαργαρίνες, πλήρες γάλα και λιπαρά τυριά.
Αυξήστε την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και δημητριακών ολικής αλέσεως, που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.
Αυξήστε τη φυσική δραστηριότητα ώστε να φτάσετε το ιδανικό σας βάρος.
Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ.
Να προτιμάτε τα αλλαντικά με λιγότερα λιπαρά.
Να προτιμάτε τα φρέσκα ψάρια και να αποφεύγετε τα παστά και τα τηγανισμένα.
Από τα αβγά να προτιμάτε τα ασπράδια από τον κρόκο, που είναι πλούσιος σε χοληστερίνη.
Να αποφεύγετε τα κρουασάν βουτύρου, τα μπριός, τα ψωμιά που περιέχουν αβγά, τις σοκολάτες, τα μπισκότα, τη μαγιονέζα, τα κέικ, την πλήρη κρέμα γάλακτος, τα τηγανιτά, τα παγωτά.
Να τρώτε περισσότερα ψάρια για να περιορίσετε την ποσότητα του λίπους της καθημερινής διατροφής σας και για να αποτρέψετε τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Τα ψάρια έχουν περίπου την ίδια ποσότητα λίπους με το κοτόπουλο. Η διαφορά έγκειται στο ότι τα ψάρια του ψυχρού νερού, όπως ο τόνος και ο σολομός, περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα ακόρεστων λιπών που ονομάζονται Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία δρουν προστατευτικά στο ενδοθήλιο των αγγείων.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept