Τι είναι η γλυκομαννάνη και πως μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε κιλά

32

Η γλυκομαννάνη (Glucommanan) είναι ένας πολυσακχαρίτης (υδατοδιαλυτή φυτική ίνα) ο οποίος περιέχεται στη ρίζα του φυτού konjac ή elephant yam (Amorphophallus konjac).
Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά και μελετήθηκε από τους Κινέζους, ενώ οι θεραπευτικές της ιδιότητες περιεγράφηκαν για πρώτη φορά στο Shen Nong Materia Medica (κινέζικο βιβλίο γεωργικών και φαρμακευτικών φυτών) κατά τη διάρκεια της Δυτικής Δυναστείας των Χαν (περίπου 206 π.Χ. έως 08 μ.Χ.). Οι κινέζοι έχουν χρησιμοποιήσει τη γλυκομαννάνη για περισσότερα από 2.000 χρόνια στη θεραπεία παθήσεων όπως άσθμα, βήχα, κήλη, πόνο στο στήθος, εγκαύματα, αιματολογικά και δερματικά προβλήματα. Τον 6ο αιώνα μ.Χ., η γλυκομαννάνη εισήχθη στην Ιαπωνία ως φάρμακο.

Πρόκειται για µία 100% φυσική, υδατοδιαλυτή φυτική ίνα η οποία προέρχεται από τη ρίζα του φυτού Konjac και μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίµων (EFSA), υπάρχει σχέση αιτίας-αποτελέσματος μεταξύ της κατανάλωσης γλυκομαννάνης και της μείωσης του σωματικού βάρους. Αυτό σημαίνει πως η κατανάλωση τροφίμων µε γλυκοµαννάνη μπορεί να βοηθήσει σε σημαντικό βαθμό -και πάντα στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής- τα άτομα που θέλουν να χάσουν κιλά ή επιθυμούν να διατηρήσουν το βάρος τους σταθερό.

Τα παραπάνω, βέβαια, δεν είναι τα μοναδικά οφέλη της συγκεκριμένης φυτικής ίνας για τον άνθρωπο. Αρκεί απλώς να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, η γλυκομαννάνη συμβάλλει επίσης στη μείωση της χοληστερόλης και της μεταγευματικής γλυκαιμίας και την ίδια ώρα, βοηθάει στη δυσκοιλιότητα και βελτιώνει τη λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος γενικότερα.
Πώς λειτουργεί η γλυκομαννάνη και πόση αξίζει να καταναλώνουμε
Την ξεχωριστή αυτή φυτική ίνα μπορούμε σήμερα να την βρούμε σε ορισμένα τρόφιμα, στα οποία συστατικά που δίνουν θερμίδες -όπως τα λιπαρά- έχουν αντικατασταθεί με φυσικό τρόπο με συστατικά που περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες και φυσικά, με ίνες από ρίζα γλυκομαννάνης.

Μία απλή έρευνα μας βοήθησε να μάθουμε πως η γλυκομαννάνη έχει την ικανότητα να απορροφά ποσότητα νερού σχεδόν 100 και 200 φορές παραπάνω από το βάρος της. Έτσι, όταν έρχεται σε επαφή με τα στομαχικά υγρά δημιουργεί μια μάζα σε ζελατινώδη μορφή. Η γέλη αυτή μας δίνει μια ευχάριστη αίσθηση πληρότητας και οδηγεί σε μείωση της επιθυμίας για φαγητό και συνεπώς, στη μειωμένη πρόσληψη θερμίδων και απώλεια βάρους.

Όσον αφορά στα τρόφιμα με γλυκομαννάνη, τα οποία μπορούμε να τρώμε σε καθημερινό επίπεδο, αρκεί να υπογραμμίσουμε πως η συνιστώμενη κατανάλωση της συγκεκριμένης φυτικής ίνας είναι τουλάχιστον τρία γραμμάρια σε καθημερινή βάση. Αυτό σημαίνει πως τρώγοντας τρόφιμα που περιέχουν τουλάχιστον ένα γραμμάριο γλυκομαννάνης πριν από κάθε γεύμα -μαζί με δύο ποτήρια νερό- μπορούμε να αισθανθούμε αμέσως χορτάτοι και να καταναλώσουμε μικρότερη ποσότητα φαγητού.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept