Είναι «αθώα» τελικά η ζαχαρίνη;

20

Η ζαχαρίνη έχει μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι ασφαλής για κατανάλωση, ακόμη και μετά από χρόνια αποθήκευσης.
Χρησιμοποιείται και σε καραμέλες με χαμηλές θερμίδες, σε μπισκότα, σε ζελέ, σε μαρμελάδες, ακόμη και σε φάρμακα.

Αν και η ζαχαρίνη συμβάλλει στην απώλεια βάρους, επειδή περιέχει λιγότερες θερμίδες από την κλασική ζάχαρη, οι απόψεις διίστανται σχετικά με το πόσο καλό κάνει στην υγεία.
Επιστημονικές μελέτες διαπίστωσαν ότι η ζαχαρίνη, η σουκραλόζη και η ασπαρτάμη μπορούν να διαταράξουν την ισορροπία των βακτηρίων στο έντερο.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, όπως η ζαχαρίνη, μπορεί να διευκολύνουν την ανάπτυξη ενός τύπου βακτηρίων που είναι πιο αποτελεσματικός στην μετατροπή της τροφής σε ενέργεια.
Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός μπορεί να παίρνει περισσότερες θερμίδες από τις τροφές που, αν δεν «καούν» επαρκώς, αποθηκεύονται ως λίπος και αυξάνεται ο κίνδυνος παχυσαρκίας.

Οι έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με τις γλυκαντικές ουσίες και πόσο καλό κάνουν στην υγεία, είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο και απαιτούνται περισσότερες μελέτες στη συσχέτιση των γλυκαντικών ουσιών με τις αλλαγές στα βακτήρια του εντέρου.

Αν και αποτελεί υποκατάστατο της ζάχαρης, είναι περίπου 300 φορές πιο γλυκιά, επομένως μια μικρή ποσότητα είναι αρκετή για τη γλυκιά της γεύση. Όμως, μπορεί να αφήσει μια πικρή γεύση, επειδή συνήθως αναμειγνύεται με άλλες γλυκαντικές ουσίες, που δεν έχουν θερμίδες.Αρκετοί υποστηρίζουν ότι η ζαχαρίνη συμβάλλει στην απώλεια βάρους, στην υγεία των δοντιών και μειώνει τον κίνδυνο για διαβήτη. Ωστόσο, κάποιοι παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με την ασφάλεια των τεχνητών γλυκαντικών ουσιών.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept