Η ρίζα του καλού και τα οφέλη της!

108

Αυτή η έντονη και εύγευστη ρίζα μπορεί να «τρυπώσει» στο πρωινό, το μεσημεριανό και το βραδινό σας και να σας χαρίσει οφέλη και γεύση στο λεπτό.

Ένα σπάνιο δώρο της Ανατολής και ένα από τα πιο μελετημένα φυτά στον κόσμο. Το τζίντζερ μπορεί να είναι η ρίζα που έγινε μόδα, αλλά εκτός από την πιπεράτη γεύση της είναι και «αποθηκευτικός χώρος» εξαιρετικών συστατικών.

Το τζίντζερ ή πιπερόριζα είναι μια ρίζα που προέρχεται από την Ανατολή και αποτελεί βασικό συστατικό της ασιατικής κουζίνας. Oι Aσιάτες το έλεγαν ζιντεμέλ, οι Δυτικοί το είπαν τζίντζερ (ginger) και οι Έλληνες πιπερόριζα. Το ενεργό συστατικό της πιπερόριζας είναι η τζιντζερόλη, στην οποία οφείλεται το άρωμα, καθώς και η πιπεράτη γεύση της.

Πολλές επιστημονικές μελέτες έχουν γίνει για να αποκρυπτογραφηθεί η χημική σύνθεση αυτού του φυτού και να αποδειχθεί η ωφέλεια που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό. Σήμερα, η ποιοτικότερη πιπερόριζα καλλιεργείται στην Kαραϊβική.

Τι προσφέρει το τζίντζερ

Tο τζίντζερ αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό (περίπου 80%). Μια λεπτή φέτα αποδίδει ελάχιστες θερμίδες (1,6 kcal) και περιέχει βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλλιο, ψευδάργυρο. Περιέχει ακόμα ουσίες με αντιοξειδωτικές, αντικαρκινικές και αντιφλεγμονώδεις δράσεις, όπως η καψαϊκίνη, το β-καροτένιο, το καφεϊκό οξύ, η κουρκουμίνη, αλλά και πολυφαινόλες, στις οποίες οφείλονται κάποιες από τις ωφέλιμες δράσεις του.

Αν ακόμη δεν έχει κατορθώσει να μπει στη διατροφή σας, δείτε για ποιους λόγους πρέπει να το βάλετε και -το κυριότερο- πώς να την εμπλουτίσετε με αυτό.

Πώς μας ωφελεί η κατανάλωση τζίντζερ

Εκτός από το μήλο, φαίνεται ότι και λίγο τζίντζερ την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα. Δείτε γιατί:

Βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος
Το μαγνήσιο, το χρώμιο και ο ψευδάργυρος μπορούν να βελτιώσουν τη ροή του αίματος και το τζίντζερ είναι πλούσιο και στα τρία αυτά πολύτιμα συστατικά. Ειδικά όταν είστε άρρωστοι, έχετε κρυάδες, πυρετό και σας λούζει…κρύος ιδρώτας, το τζίντζερ μπορεί να καταπραΰνει όλα τα παραπάνω συμπτώματα.

Ηρεμεί τις στομαχικές διαταραχές
Νιώθετε ότι κάτι δεν πάει καλά με το στομάχι σας και η ανακατωσούρα σάς χτυπά την πόρτα; Λίγο τζίντζερ θα σας κάνει καλό, όπως επίσης και σε περιπτώσεις που έχετε προσβληθεί από κάποιο μικρόβιο, αισθάνεστε δυσπεψία και ίλιγγο, γι’ αυτό φροντίστε να έχετε πάντα λίγο διαθέσιμο στην κουζίνα σας.

Έχει αντιφλεγμονώδη δράση
Ο πόνος και η φλεγμονή συχνά είναι αλληλένδετα και το τζίντζερ φημίζεται για τις φυσικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Μπορείτε να το προσθέσετε στα πιάτα σας ή ακόμη και να φτιάξετε μια πάστα αυτού για να το εφαρμόσετε τοπικά. Μην τρομάξετε αν το δέρμα σας προσωρινά πάρει μια ελαφριά πορτοκαλί χροιά. Σύντομα θα φύγει.

Δρα κατά των καρκινικών κυττάρων
Σύμφωνα με παλιότερη μελέτη στον καρκίνο του μαστού, βρέθηκε ότι η πιπερόριζα σκότωσε πολλά από τα καρκινικά κύτταρα και επιβράδυνε την ανάπτυξη άλλων.

Σας χαρίζει λεπτότερη σιλουέτα
Αυτό δεν σημαίνει ότι σας αδυνατίζει από μόνο του, αλλά μπορεί να εμποδίσει τη συσσώρευση του λίπους στο σώμα σας και να σας προστατεύσει από έξτρα περιττά κιλά.

Τα παραπάνω οφέλη είναι μόνο η αρχή, αφού θεωρείται ότι η πιπερόριζα έχει πλήθος άλλων θετικών επιδράσεων στον οργανισμό, με κάποιες μελέτες να δείχνουν ότι εμποδίζει τους πονοκεφάλους, τον πονόδοντο, την καούρα, ενώ ταυτόχρονα τονώνει το ανοσοποιητικό. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι οι Ιάπωνες που το χρησιμοποιούν πολύ, έχουν υψηλό προσδόκιμο ζωής, αποδεικνύοντας ότι παίζει κι αυτό το ρόλο του.

Τώρα, λοιπόν, που ξέρετε πόσο καλό σας κάνει, δείτε πώς να το αξιοποιήσετε.

Ποια είναι η ιδανική ποσότητα

Ο τρόπος λήψης της εξαρτάται από εσάς. Μερικοί αναφέρουν ότι δύο κουταλιές της σούπας ψιλοκομμένη πιπερόριζα σε ένα φλιτζάνι νερό 2-3 φορές την ημέρα είναι ιδανικές για όταν νοιώθετε αδιάθετοι. Πολλοί προτιμούν να την αναμιγνύουν και με μέλι για να καταπολεμήσουν ένα κρυολόγημα και την καταναλώνουν αρκετές φορές την ημέρα.

Συνήθως χρησιμοποιείται στη μαγειρική και στη ζαχαροπλαστική, οπότε είναι δύσκολο να υπολογίσετε την ακριβή ποσότητα που καταναλώνετε.

Δεδομένου όλων των πλεονεκτημάτων της πιπερόριζας και της διαθεσιμότητας της, δεν πρέπει να αποφεύγετε την κατανάλωση της. Μπορείτε ακόμα και να την αναμίξετε με άλλα συστατικά όπως πράσινο τσάι και το λεμόνι.

Συνταγές που μπορείτε να φτιάξετε

Χυμός πιπερόριζας και τσιτσιμπύρας:

Μέσα σε μια καράφα με νερό ή ανθρακούχο νερό, προσθέτετε μια μεγάλη τριμμένη ρίζα πιπερόριζας (ξεφλουδισμένη), ξύσμα και χυμό δυο λεμονιών.

Τα αφήνετε ένα τέταρτο της ώρας και τα φιλτράρετε με ένα λεπτό σουρωτήρι.

Εάν βρίσκετε αυτό το ποτό υπερβολικά πικάντικο, μπορείτε να προσθέσετε καστανή ζάχαρη για να απαλύνει τη γεύση.

Εύγευστη σαλάτα ασιατικής έμπνευσης:

Ψιλοκομμένο ωμό κόκκινο λάχανο, μήλο, σκόρδο, πιπερόριζα, σάλτσα σόγια, κραμβέλαιο και σάλτσα σουσάμι.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept