Η διατροφή που απομακρύνει τον κίνδυνο εμφάνισης του Αλτσχάιμερ

334

Νέα αμερικανική έρευνα αποκαλύπτει ότι οι αντιοξειδωτικές ουσίες φλαβονόλες που βρίσκονται στο τσάι, αλλά και σε πολλά φρούτα και λαχανικά, μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ!

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Neurology της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, όσοι καταναλώνουν τρόφιμα ή ροφήματα πλούσια στις αντιοξειδωτικές ουσίες φλαβονόλες, έχουν σχεδόν τη μισή πιθανότητα να διαγνωσθούν με Αλτσχάιμερ!

Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγο, μελέτησαν 921 άτομα με μέση ηλικία 81 ετών, που δεν είχαν διαγνωσθεί με Αλτσχάιμερ στην αρχή της μελέτης και οι οποίοι, επί μια 6ετία υποβάλλονταν σε ετήσια τεστ για άνοια. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι όσοι έκαναν τη μεγαλύτερη κατανάλωση φλαβονολών στην διατροφή τους (15,3 μιλιγκράμ κατά μέσο όρο κάθε μέρα), είχαν σχεδόν τη μισή (48% μικρότερη) πιθανότητα να διαγνωσθούν με Αλτσχάιμερ, σε σχέση με όσους προσλάμβαναν μικρότερη ποσότητα (5,3 μιλιγκράμ τη μέρα).

Ειδικότερα, η κατανάλωση 3 φλιτζανιών τσαγιού τη μέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου κατά το ένα τρίτο περίπου! Οι επιστήμονες βέβαια, επισημαίνουν ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα, αλλά τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά. «Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, καθώς και τσαγιού, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνός και εύκολος τρόπος για τους ανθρώπους να αποτρέψουν την άνοια λόγω Αλτσχάιμερ. Καθώς ο πληθυσμός των ηλικιωμένων αυξάνει στον κόσμο, καθώς και ο αριθμός των ανθρώπων με Αλτσχάιμερ, οποιοσδήποτε τρόπος να καθυστερήσει η νόσος έστω και για λίγα χρόνια, μπορεί να έχει τεράστιο όφελος για τη δημόσια υγεία», δήλωσε ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.

Σημειώνεται ότι οι φλαβονόλες είναι ένας τύπος φλαβονοειδών, φυτοχημικών ουσιών με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που υπάρχουν στις χρωστικές ουσίες των φυτών. Τα αχλάδια, το ελαιόλαδο, τα όσπρια, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα πορτοκάλια, τα μήλα, οι ντομάτες, το τσάι και το κρασί είναι οι καλύτερες πηγές φλαβονολών.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept