Τρώμε υγιεινά, όταν επιλέγουμε τα κατάλληλα υλικά και το σωστό τρόπο μαγειρέματος

73

 

Ο τρόπος που μαγειρεύουμε ένα φαγητό καμιά φορά, μπορεί να μετατρέψει ένα κατά τα όλα υγιεινό γεύμα, σε μειωμένης διατροφικής αξίας πιάτο.

Πως μπορεί να γίνει αυτό;

Ένα συνηθισμένο λάθος, είναι η ποσότητα του αλατιού. Η υπερκατανάλωση αλατιού μπορεί να προκαλέσει άμεσο ή έμμεσο πρόβλημα υγείας. Το νάτριο προσελκύει και συγκρατεί νερό. Ως αποτέλεσμα, η περίσσεια νατρίου στο σώμα προκαλεί κατακράτηση υγρών και αυξάνει τον όγκο του αίματος, αύξηση η οποία κάνει την καρδιά να εργάζεται σκληρότερα για να μετακινεί το αίμα μέσω των αγγείων, με αποτέλεσμα να αυξάνει την αρτηριακή πίεση, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά.

Η λύση είναι απλή. Λιγότερο αλάτι και περισσότερα μπαχαρικά και βότανα. Έτσι δεν χάσετε τη γεύση.

Τα λιπαρά δεν είναι όλα βλαβερά. Υπάρχουν καλά και κακά λιπαρά. Η  υπερβολική κατανάλωση των λεγόμενων κορεσμένων λιπαρών, έχει συνδεθεί με σημαντικά προβλήματα υγείας και χρόνια νοσήματα, υπάρχουν και «καλά» λιπαρά, τα μονοακόρεστα και τα πολυακόρεστα, τα οποία μας κάνουν και δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας. Μην αποφεύγετε, λοιπόν, τα «καλά» λιπαρά, όπως αυτά που εντοπίζονται στο ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια και τους ξηρούς καρπούς.

Τα λαχανικά για να μας δώσουν όλα τα θρεπτικά συστατικά τους πρέπει να τα μαγειρεύουμε σωστά. Ή καλύτερα, να μην τα παραμαγειρεύουμε. Μάλιστα, ορισμένες τροφές, όπως το μαρούλι, το μπρόκολο, η κόκκινη πιπεριά και το παντζάρι φαίνεται να είναι πιο θρεπτικές όταν τρώγονται ωμές. Σε γενικές γραμμές, το υπερβολικό μαγείρεμα των λαχανικών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της τάξεως του 15-55% των θρεπτικών τους συστατικών.

Το ίδιο συμβαίνει και με το ελαιόλαδο όταν θερμαίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες.

Κάποια φρούτα και λαχανικά κρύβουν τις περισσότερες βιταμίνες τους στη φλούδα τους. Όπως για παράδειγμα οι πατάτες, οι μελιτζάνες, τα μήλα, τα καρότα και τα αγγούρια. Αντί να τα ξεφλουδίσετε, πλύντε τα καλά και καταναλώστε τα.

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept