Ποια είναι η σωστή διατροφή στη διάρκεια της εμμηνόπαυσης

269

Η απώλεια των οιστρογόνων, έχει σαν αποτέλεσμα να ατροφούν οι μύες, και να πέφτει ο μεταβολισμός. Οι περισσότερες γυναίκες παίρνουν βάρος στην εμμηνόπαυση. Αυτή η αύξηση βάρους μπορεί να αποτελέσει πρόδρομο διάφορων νοσημάτων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης, η υπέρταση, η οστεοπόρωση κ.λπ. Η ισορροπημένη διατροφή είναι η καλύτερη λύση.

Η σωστή διατροφή στην εμμηνόπαυση βοηθά επίσης στη βελτίωση της διάθεσης και τη διατήρηση της νεανικής επιδερμίδας. Η αλλαγή διατροφικών συνηθειών σε συνδυασμό με την εξειδικευμένη φροντίδα που καλύπτει τις ανάγκες της ώριμης επιδερμίδας είναι το μυστικό της νεότητας.

Πολύσπορα ή ολικής αλέσεως δημητριακά επιμηκύνουν το αίσθημα κορεσμού και βοηθούν στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τη διατήρηση της γλυκόζης και της χοληστερόλης στα φυσιολογικά επίπεδα.

Τα γεύματα να συνοδεύονται πάντα από σαλάτα εποχής, λαχανικά ή φρούτα που είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Επιπρόσθετα, τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού σωλήνα και είναι οι κύριες πηγές αντιοξειδωτικών στοιχείων.

Φροντίστε να παίρνετε ασβέστιο από τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Καταναλώνετε κρέατα, ψάρια και πουλερικά που περιέχουν φώσφορο και βοηθούν στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό.

Σε εβδομαδιαία βάση να τρώτε όσπρια και λαδερά.

Να αποφεύγετε τα ζωικά λίπη, όπως βούτυρο και κρέμα γάλακτος στο μαγείρεμα. Αποφύγετε τα περιττά λίπη στο μαγείρεμα και προτιμήστε το ελαιόλαδο.

Η κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως οι σαρδέλες και ο σολομός, αλλά και τα ψάρια που τρώμε με το σκελετό τους, όπως η αθερίνα και η μαρίδα, είναι πλούσια σε βιταμίνη D, η οποία βοηθά στην απορρόφηση ασβεστίου.

Πίνετε αρκετό νερό και μη μένετε με άδειο στομάχι νηστικές για πολλές ώρες, γιατί έτσι συσσωρεύεται λίπος.

Να αποφεύγετε την υπερκατανάλωση πρωτεϊνών, το αλάτι, την καφεϊνη και το αλκοόλ που παρεμποδίζουν την εναπόθεση ασβεστίου στα οστά, ενώ το αλκοόλ προκαλεί αγγειοδιαστολή και επιτείνει τις εξάψεις.

Αν καπνίζετε καλό θα ήταν να το διακόψετε, καθώς όπως φαίνεται σε μελέτες εμποδίζει τον οργανισμό να απορροφά το ασβέστιο που προσλαμβάνει και επιτείνει επίσης τις εξάψεις.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept