Σε ποιες τροφές κρύβεται η βιταμίνη Β12;

508

Η βιταμίνη Β12 συμβάλλει στην δημιουργία υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων και διατηρεί το νευρικό σύστημα σε εγρήγορση. Ένα από τα οφέλη της Β12 είναι η διατήρηση του μεταβολισμού του σώματος.Ποιές είναι οι 8 τροφές  που είναι πλούσιες σε βιταμίνη Β12;

1. Αυγά
Ο κρόκος ενός αυγού κότας περιέχει μεγάλες ποσότητες της βιταμίνης Β12. Τα αυγά χήνας και πάπιας περιέχουν επίσης σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Β12.
Ένα αυγό περιέχει 0,6 μικρογραμμάρια Β12, το 25% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης!

2. Τυρί
Αν και δεν είναι όλοι οι τύποι των τυριών πλούσιοι σε βιταμίνη Β12, το ελβετικό τυρί, η παρμεζάνα, η μοτσαρέλα και η φέτα περιέχουν όλα αρκετή βιταμίνη Β12.
30 γραμμάρια ενός από τα παραπάνω τυριά παρέχουν 0,9 μικρογραμμάρια Β12, περίπου το 1/3 της ποσότητας που χρειαζόμαστε κάθε μέρα.

3. Βοδεινό
Το βόειο κρέας επίσης προσφέρει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης Β12.

4. Αρνί
Ένα κομμάτι από τον ώμο του αρνιού μπορεί να σας προσφέρει περισσότερο από το 60% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης της βιταμίνης Β12.

5. Οστρακοειδή
Είτε ωμά, είτε βραστά ή ψητά, τα διάφορα είδη οστρακοειδών όπως τα μύδια και τα στρείδια είναι κυριολεκτικά φορτωμένα με βιταμίνη Β12.
90 γραμμάρια μύδια παρέχουν 84 μικρογραμμάρια Β12, ενώ τα στρείδια περιέχουν 29 μικρογραμμάρια στην ίδια ποσότητα.

6. Αυγά ψαριού
Αν και συνήθως τρώγονται μόνο ως γαρνιτούρα σε ένα μεγαλύτερο πιάτο, τα αυγά του ψαριού μπορεί να παρέχουν περισσότερο από 10 φορές περισσότερη Β12 από όση τα αυγά της κότας!

7. Θαλασσινά
Τα ψάρια, τα καβούρια και τα χταπόδια είναι μερικά μόνο από τα θαλασσινά που είναι γεμάτα με βιταμίνη Β12. Δεν είναι δυνατό βέβαια να τα έχουμε καθημερινά στο τραπέζι μας αλλά θα πρέπει να προσπαθήσουμε να βρούμε δημιουργικούς τρόπους για να τα ενσωματώσουμε στη διατροφή σας, ειδικά αν υποφέρει κάποιος από έλλειψη βιταμίνης Β12.

8. Γάλα
Αυτός μπορεί να είναι ο απλούστερος τρόπος για να προσθέσετε βιταμίνη Β12 στη διατροφή σας. Μπορείτε επίσης να συνδυάσετε στο πρωινό σας δύο πηγές Βιταμίνης Β12 αν επιλέξετε τα με βιταμίνη Β12 ενισχυμένα δημητριακά που σας αρέσουν.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει