Ποιες τροφές "διώχνουν" το σίδηρο;

260

φακες
Μπορεί ο οργανισμός μας ν΄ απορροφήσει το σίδηρο; Μερικές φορές τρώγοντας ορισμένες τροφές «ρίχνουμε» το σίδηρο, γεγονός που μπορεί να έχει τις ρίζες του σε διάφορες αιτίες. Από μια ασθένεια ως τις τροφές που παίρνουμε. Η μείωση των επιπέδων σιδήρου στον οργανισμό είναι ιδιαίτερα έντονη στις εγκύους.
Το θέμα της απορρόφησης του σιδήρου από μία τροφή επηρεάζεται από ποικίλους παράγοντες και θα πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα.
Τρόφιμα που βοηθούν την καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου είναι αυτά που περιέχουν υψηλά ποσά βιταμίνης C, όπως τα ακτινίδια, το μπρόκολο, οι φράουλες, το πορτοκάλι, το μανταρίνι, τα σταφύλια, το σπανάκι, το λεμόνι. Για το λόγο αυτό όταν καταναλώνετε μια πηγή σιδήρου, π.χ. κρέας ή θαλασσινά ή φακές , βάλτε αρκετό λεμόνι ή συνοδέψτε με ένα φρέσκο χυμό εσπεριδοειδών.
Αντίθετα, υπάρχουν συστατικά που μειώνουν την απορρόφηση του σιδήρου και θα πρέπει να αποφεύγονται οι συνδυασμοί τους με καλές πηγές σιδήρου.
Τέτοια είναι:
– Ασβέστιο και τρόφιμα που το περιέχουν όπως το γάλα.
– Μαύρο Τσάι (μειώνει κατά 50% – 64% την απορρόφηση σιδήρου)
– Καφές (ένα φλιτζάνι καφές φίλτρου μειώνει κατά 39%την απορρόφηση του σιδήρου)
– Κόκκινο κρασί (ένα ποτήρι μειώνει κατά 70% την απορρόφηση του σιδήρου)
Καλό θα είναι λοιπόν, ιδιαιτέρως για άτομα που παίρνουν κάποιο συμπλήρωμα σιδήρου, να αποφεύγουν την κατανάλωση των παραπάνω τροφίμων (π.χ. γάλα) δύο ώρες πριν και 2 ώρες μετά τη λήψη του συμπληρώματος.
Πηγή: neadiatrofis.gr
 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept