«Κρύο» ρύζι για λιγότερες θερμίδες;

69

garlic-rice
Ερευνητές από το Κολλέγιο Χημείας της Σρι Λάνκα υποστηρίζουν ότι έχουν βρει έναν τρόπο να μειώσουν τις θερμίδες του ρυζιού έως και 60%.
Με ένα φλυτζάνι ρύζι, προσλαμβάνουμε περίπου 200 θερμίδες. Ίσως να μην είναι πολλές, όμως με μια απλή συνταγή μπορούμε να τις μειώσουμε στο μισό.
Μαγειρεύουμε για 40 λεπτά το ρύζι (λευκό) σε νερό στο οποίο έχουμε προσθέσει μία κουταλιά του γλυκού κοκοφοινικέλαιο και μετά το αφήνουμε στο ψυγείο για 12 ώρες!
Αμυλούχα τρόφιμα όπως το ρύζι, γνωστά ως υδατάνθρακες, αποτελούν άριστη πηγή ενέργειας. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα για να αφομοιώσει το ανθεκτικό άμυλο του ρυζιού. Έτσι, δεν μπορεί να μετατραπεί σε σάκχαρα και να μεταφερθεί με το αίμα. Όταν μεγάλη ποσότητα γλυκόζης κυκλοφορεί στο αίμα μπορεί να μετατραπεί σε λίπος.
Στη μελέτη υποστηρίζεται ότι το σώμα απορροφά λιγότερες θερμίδες όταν το τρόφιμο περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα ανθεκτικού αμύλου.
Με δεδομένα αυτά τα στοιχεία, οι επιστήμονες μελέτησαν 38 διαφορετικά είδη ρυζιού και προσομοίωσαν την ανθρώπινη πέψη στο εργαστήριο. Τελικά κατάφεραν να ανακαλύψουν πώς μπορούν να μετατρέψουν μέρος του εύπεπτου αμύλου του ρυζιού σε ανθεκτικό άμυλο, ώστε να μειώνονται οι θερμίδες που προσφέρει.
Ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας Pushaparaja Thavarajah, εξηγεί πως γίνεται η μεταβολή του εύπεπτου αμύλου σε ανθεκτικό άμυλο. Όταν το ρύζι μαγειρεύεται και είναι ζεστό οι μονάδες γλυκόζης έχουν χαλαρή δομή, ενώ όταν παγώσει τα μόριά του  δημιουργούν πολύ στενούς δεσμούς, πολύ πιο ανθεκτικούς στη διαδικασία της πέψης. Ο τρόπος αυτός προσδίδει στο ρύζι τουλάχιστον κατά 10 φορές μεγαλύτερη ποσότητα ανθεκτικού αμύλου.
Ακόμη κι αν χρειαστεί να ζεσταθεί ξανά το ρύζι η αναλογία ανθεκτικού και εύπεπτου αμύλου, παραμένει αναλλοίωτη.
Η Sarah Coe, εμπειρογνώμονας στο Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής, δήλωσε ότι το ανθεκτικό άμυλο θα μπορούσε να παρέχει μια σειρά από οφέλη στην υγεία, αφού όπως φαίνεται βελτιώνει την πέψη και την υγεία του εντέρου και μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
ΠΗΓΗ: BBCNews

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept