Βρέθηκε η λυση για το κάπνισμα! Πως να το σταματήσετε!

497

Κάθε χρόνο το κάπνισμα  προκαλεί περισσότερους θανάτους από τον ιό HIV, τη χρήση παράνομων ναρκωτικών, τη χρήση οινοπνεύματος, τα τροχαία. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι, ορισμένοι άνθρωποι επιλέγουν να σταματήσουν το κάπνισμα θέτοντας το ως στόχο για τη νέα χρόνια.Ο INSIDER εξέτασε 1.102 άτομα σχετικά με τις προσδοκίες του νέου έτους και 80 δήλωσαν ότι θέλουν να σταματήσουν το κάπνισμα το 2019.

Στη συνέχεια ζήτησε από τρεις ειδικούς για τις επιλογές  που έχουν οι καπνίζοντες να το κόψουν και από αυτές απορρέει πως  ένας συνδυασμός φαρμάκων και υποστηρικτικών συμβουλών  δίνει στους καπνιστές περισσότερες πιθανότητες να το κόψουν.Το σημαντικό, λένε ειναι να μην αποθαρρύνεστε αν χρειάζονται πολλές προσπάθειες

“Τα πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι απαιτούνται συχνά έως και 30 προσπάθειες εγκατάλειψης πριν τελικά σταματήσει κάποιος”, δήλωσε ο Δρ Steve Schroeder, διακεκριμένος καθηγητής υγείας και υγειονομικής περίθαλψης και διευθυντής του Κέντρου Ηγεσίας για την Παύση του Καπνίσματος στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Σαν Φρανσίσκο.

Και αν το 2019 σηματοδοτήσει την πρώτη ή την δωδέκατη ή την 30η απόπειρά σας να σταματήσετε, υπάρχουν μερικές στρατηγικές αλλα κυρίως συνδυασμοί τους που αποδεικνύονται αποτελεσματικές

Το πρώτο και σημαντικότερο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι κανένα σχέδιο διακοπής δεν θα λειτουργήσει για όλους τους ανθρώπους, όπως τονισε ο  Δρ Steve Schroeder ,άρα, “Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Κάθε άνθρωπος πρέπει να αισθάνεται ελεύθερος να σχεδιάζει και να πειραματίζεται”.Οι προτάσεις ειναι :

  1. Σταδιακά μείωση

“Υπάρχει κάποια επιστήμη πίσω από αυτή την προσέγγιση”, είπε. “Η σταδιακή μείωση των τσιγάρων έχει δοκιμαστεί σε πολλές επιστημονικές μελέτες και έχει αποδειχθεί ότι είναι ένας από τους αποτελεσματικούς τρόπους για να σταματήσουν το κάπνισμα“.

Αλλά πρόσθεσε ότι ο συνδυασμός αυτής της προσέγγισης με θεραπεία αντικατάστασης νικοτίνης – όπως τα μπαλώματα νικοτίνης και οι παστίλιες – θα ενισχύσει σημαντικά την επιτυχία. (Περισσότερα για αυτά τα προϊόντα αργότερα.)

Το Fiore είπε ότι η κλινική του σύσταση είναι να χρησιμοποιήσει θεραπεία αντικατάστασης νικοτίνης, να μειώσει τον αριθμό των τσιγάρων που καπνίζετε στο μισό και να μειωθεί σταδιακά από εκεί μέσα στις επόμενες δύο έως τέσσερις εβδομάδες.

Ωστόσο, κάποιοι που δοκιμάζουν αυτήν την προσέγγιση μπορεί να μειώσουν το κάπνισμα τους, αλλά ποτέ να μην εγκαταλείψουν πλήρως, σύμφωνα με τον Jennifer Hobbs Folkenroth, εθνικό ανώτερο διευθυντή ελέγχου καπνού στο American Lung Association (ALA).”Πολλοί άνθρωποι αλλάζουν απλώς τη νοοτροπία τους από έναν καπνιστή πλήρους απασχόλησης σε έναν περιστασιακό καπνιστή και δικαιολογούν στο μυαλό τους ότι είναι ΟΚ”, είπε στην INSIDER.

Το πρόβλημα είναι ότι, ενώ καπνίζετε λιγότερα τσιγάρα μειώνει τον κίνδυνο για πνευμονικές παθήσεις, δεν θα βοηθήσει στην υγεία της καρδιάς σας, εξήγησε ο  Δρ Steve Schroeder :”Το κάπνισμα μικρού αριθμού τσιγάρων είναι σχεδόν εξίσου επιβλαβές για την καρδιαγγειακή σας υγεία καθώς το κάπνισμα είναι ένα μεγάλο αριθμό”, είπε. “Για καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια, ακόμη και αν καπνίζετε μόνο ένα ή δύο τσιγάρα την ημέρα, οι αλλαγές στο εσωτερικό των αρτηριών και των αιμοπεταλίων είναι επαρκείς ώστε ο κίνδυνος σας να παραμείνει επάνω.

Ο ειδικός σε θέματα καπνίσματος, Δρ Michael Fiore  σημείωσε επίσης ότι η μείωση του αριθμού των καπνιστών τσιγάρων κάνει τους ανθρώπους να τους καπνίζουν πιο αποτελεσματικά. Αυτό σημαίνει ότι παίρνουν όλο και περισσότερο τράβηγμα και κρατούν τους στους πνεύμονες τους περισσότερο.”Έτσι, στην ουσία, παρέχετε υψηλότερα επίπεδα τοξινών από ότι θα κάνατε αν καπνίζετε περισσότερα τσιγάρα την ημέρα”, είπε. “Αυτός είναι ένας πραγματικά σημαντικός λόγος για τον οποίο θέλετε να φτάσετε στο μηδέν.”

  1. Αν το κόψετε μαχαίρι

Με την οριστική διακοπή του καπνίσματος, χωρίς καμία άλλη βοήθεια, το ποσοστό επιτυχίας κυμαίνεται μόλις στο  3% έως 5% .Κι αυτό γιατί οι  περισσότεροι καπνιστές εξαρτώνται από τη νικοτίνη στον καπνό και ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να είναι εξίσου εθιστική με την ηρωίνη ή την κοκαΐνη , σύμφωνα με το CDC.

Μπορεί να αποδώσει μόνο εάν

  1. Υπάρχει συναισθηματική υποστήριξη
  2. Ληφθεί φάρμακο για τη διακοπή του καπνίσματος που να είναι εγκεκριμένο.

“Δυστυχώς, υπάρχουν πολλές παρερμηνείες σχετικά με την λύση αυτή. Ο συνδυασμός θα δώσει αποτελέσματα ενώ ο ειδικός κ.  Fiore σημειώνει«Λέω στους ασθενείς ότι είστε έξυπνοι και είστε ισχυροί εάν χρησιμοποιήσετε τις θεραπείες που ενισχύουν τα ποσοστά επιτυχίας σας. Δεν είστε αδύναμοι».

  1. Ηλεκτρονικά τσιγάρα

Οι ειδικοί ανέφεραν ότι, για τους ενήλικες, τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι λιγότερο επιβλαβή από το κάπνισμα παραδοσιακών τσιγάρων.

Αλλά  ότι είναι λιγότερο επιβλαβές από τα τσιγάρα δεν είναι και πιο ασφαλές.

Τα επιστημονικά στοιχεία έχουν εντοπίσει κινδύνους για την υγεία που αφορούν τους πιθανούς κινδύνους με τη χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου.

Ειδικά μια  έκθεση έρευνας που δημοσιεύθηκε αυτό το μήνα στην JAMA διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα και τα τσιγάρα περιέχουν τόσο υψηλές ποσότητες τοξινών όπως ο μόλυβδος, το κάδμιο και το πυρένιο , ενώ μια άλλη μελέτη του 2018, που υποδηλώνει ότι η καθημερινή χρήση της βαλβίδας συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής .

Αλλά εάν ένας καπνιστής εξακολουθεί να θέλει να δοκιμάσει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ως μέρος ενός σχεδίου εγκατάλειψης,  ο Δρ Michael Fiore  συνέστησε τη μετάβαση στην αποκλειστική χρήση του ηλεκτρονικού τσιγάρου (αντί του συνδυασμού των ηλεκτρονικών τσιγάρων και του παραδοσιακού καπνίσματος) και χρησιμοποιώντας τα ηλεκτρονικά τσιγάρα για μια ορισμένη περίοδο ενώ θα υπάρχει παράλληλη μείωση του καπνίσματος.

“Εάν μεταβείτε σε ένα ηλεκτρονικό τσιγάρο τότε θα πρέπει να προσπαθήσετε να αποφύγετε και αυτό”, είπε. “Αυτό περιέχει την ίδια νικοτίνη που σας κρατούσε γαντζωμένους στα κανονικά τσιγάρα”.

4.Επιθέματα νικοτίνης

Τα επιθέματα νικοτίνης είναι ένας τύπος θεραπείας υποκατάστασης νικοτίνης ή NRT. Αυτοί οι τύποι προϊόντων είναι εγκεκριμένοι από το FDA για διακοπή του καπνίσματος  παρέχοντας στο σώμα μικρές δόσεις νικοτίνης, ικανοποιώντας τους πόθους και μειώνοντας την επιθυμία στους καπνιστές, να καπνίζουν.

Αντιμετωπίζουν όμως στερητικά συνδρομο από τη νικοτίνη και καταβάλονται από αίσθημα θλίψης ή ευερεθιστότητας και προβλήματα με τον ύπνο.

Όλοι οι ειδικοί που μίλησαν στο θέμα του  INSIDER συνιστούσαν να συνδυαστεί το μακράς δράσης επίθεμα, το οποίο φοριέται όλη την ημέρα, με ένα προϊόν βραχείας δράσης όπως οι παστίλιες.

“Παίρνετε αυτή την ανακούφιση όλη την ημέρα [από το έμπλαστρο], αλλά για εκείνους τους πραγματικά νιώθουν εθισμένοι, η παστίλιες θα δημιουργήσουν μια ανακούφιση και θα συνεχίσουν “, σημειώνει ο Hobbs Folkenroth αλλα προσθένει ότι  πολλά άτομα θα σταματήσουν νωρίς το NRT λόγω του κόστους των προϊόντων τους.

  1. Φάρμακα συνταγών

Υπάρχουν δύο άλλα φάρμακα που έχουν εγκριθεί από τον FDA για να σταματήσουν οι καπνιστές . Το ένα είναι η βουπροπιόνη (εμπορική ονομασία: Zyban) και η άλλη είναι βαρενικλίνη (εμπορική ονομασία: Chantix), και τα δύο διαθέσιμα μόνο με ιατρική συνταγή.

Η βαρενικλίνη είναι το πιο δημοφιλές από τα δύο φάρμακα και αποδεικνύεται ότι είναι πιο αποτελεσματικό, ανέφερε ο Fiore. Λειτουργεί στις περιοχές του εγκεφάλου που επηρεάζονται από τη νικοτίνη, μειώνοντας τις ανταμείβοντας επιδράσεις του φαρμάκου.

Η βουπροπιόνη συμβάλλει στη μείωση της επιθυμίας για καπνό, αν και ο ακριβής τρόπος που το κάνει αυτό δεν είναι πλήρως κατανοητός . (Είναι επίσης συνταγογραφείται ως αντικαταθλιπτικό με την εμπορική ονομασία Wellbutrin.)

Και τα δύο φάρμακα μπορεί να έχουν παρενέργειες και κινδύνους, οπότε μια επαφή με τον γιατρό σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να προσδιορίσετε αν το ένα ή το άλλο είναι μια καλή επιλογή για εσάς.

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: Η συμβουλευτική και η φαρμακευτική αγωγή αποδεικνύονται ότι είναι αποτελεσματικές για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να εγκαταλείψουν, αλλά όταν συνδυάζονται, είναι ακόμα πιο αποτελεσματικές από τη χρήση καθεμιάς από τις ίδιες.

Η παροχή συμβουλών συνεπάγεται επικοινωνία με εκπαιδευμένο επαγγελματία που μπορεί να προσφέρει καθοδήγηση σχετικά με μια απόπειρα εγκατάλειψης.

 

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept