Δείτε που αποθηκεύεται το λίπος ανάλογα με το τι τρώτε

45

Νέα μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία δείχνει ότι όσοι καταναλώνουν πολλά πολυακόρεστα λιπαρά έχουν μεγαλύτερη μυϊκή μάζα και λιγότερο λίπος σε σύγκριση με όσους καταναλώνουν πολλά κορεσμένα λιπαρά.

Παράλληλα, όσοι καταναλώνουν κυρίως πολυακόρεστα λιπαρά, όπως αυτά που περιέχουν οι ξηροί καρποί και ο σολομός, συσσωρεύουν λιγότερο λίπος στην κοιλιά, γύρω από τη μέση αλλά και στα όργανα του σώματός τους.

Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που καταδεικνύει ότι το είδος των λιπαρών δεν επηρεάζει μόνο τα επίπεδα της χοληστερόλης στο αίμα και τον κίνδυνο καρδιοπάθειας αλλά και τη συσσώρευση λίπους σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα μελέτησαν 39 νεαρούς ενήλικες με φυσιολογικό βάρος, άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι κατανάλωναν 750 επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα για επτά εβδομάδες.

Στόχος της μελέτης onmed του πανεπιστημίου της Ουψάλα, ήταν να πάρουν επιπλέον 3% του αρχικού τους βάρους σε αυτό το χρονικό διάστημα. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν τις επιπλέον θερμίδες από πολυακόρεστα λιπαρά (ηλιέλαιο) ενώ οι υπόλοιποι από κορεσμένα λιπαρά (φοινικέλαιο).

Το διατροφικό πρόγραμμα όλων των συμμετεχόντων περιελάμβανε την ίδια ποσότητα ζάχαρης, υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Η μόνη διαφορά ήταν το είδος των λιπαρών.

Η αύξηση του σωματικού λίπους και η κατανομή του λίπους μετρήθηκε με τη βοήθεια μαγνητικής κατά το ξεκίνημα και την ολοκλήρωση της μελέτης. Μετρήθηκε επίσης η μυϊκή μάζα των συμμετεχόντων.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο αριθμός των επιπλέον κιλών ήταν παρόμοιος στις δύο ομάδες, όμως τα κορεσμένα λιπαρά οδήγησαν στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και την περιοχή της κοιλιάς. Συνολικά, η συσσώρευση λίπους ήταν αυξημένη στην ομάδα των κορεσμένων λιπαρών. Επίσης, η ομάδα των κορεσμένων λιπαρών αύξησε κατά τρεις φορές λιγότερο τη μυϊκή της μάζα.

Η πρόσφατη έρευνα onmed του πανεπιστημίου της Ουψάλα κατέδειξε μια ακόμα θετική επίδραση των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στον ανθρώπινο οργανισμό, την επίδραση στην κατανομή του λίπους του σώματος. Οι ερευνητές μελέτησαν 39 νεαρά άτομα με φυσιολογικό βάρος, τα οποία κατανάλωναν 750 επιπλέον θερμίδες κάθε μέρα για επτά εβδομάδες. Οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν τις επιπλέον θερμίδες από πολυακόρεστα λιπαρά ενώ οι υπόλοιποι από κορεσμένα λιπαρά. Η μόνη διαφορά στην διατροφική πρόσληψη ήταν το είδος των λιπαρών καθώς το διατροφικό πρόγραμμα όλων των συμμετεχόντων περιελάμβανε την ίδια ποσότητα ζάχαρης, υδατανθράκων, λιπαρών και πρωτεϊνών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο αριθμός των επιπλέον κιλών ήταν παρόμοιος στις δύο ομάδες, όμως τα κορεσμένα λιπαρά, σε αντίθεση με τα πολυακόρεστα, οδήγησαν στη συσσώρευση λίπους στο συκώτι και την περιοχή της κοιλιάς. Η συσσώρευση λίπους στην κοιλιά και στο συκώτι συνδέεται με πολλά προβλήματα υγείας, όπως αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων και σακχαρώδους διαβήτη.

Στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων περιλαμβάνονται τα γνωστά ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα. Τα ω-3 λιπαρά οξέα βρίσκονται κυρίως στα λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, σκουμπρί, τόνος αλλά και σε σπόρους και ξηρούς καρπούς, όπως ο λιναρόσπορος, τα καρύδια και τα φυστίκια.

Πηγή: enallaktikidrasi.com

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept