Πόσο εξαρτημένοι είστε από το κινητό σας;

201

Είναι επιδημία της εποχής, έχουμε γίνει ψυχαναγκαστικοί και εμμονικοί με τα έξυπνα κινητά, είναι αυτό ψυχολογική διαταραχή ή απλά μας έχει παρασύρει η τεχνολογία και έχουμε υιοθετήσει καινούργιες συνήθειες;

Η ψυχολόγος –ψυχοθεραπεύτρια Δρ. Ιλια Θεοτοκά, ειδικευμένη στις εξαρτήσεις από ουσίες, αλκοόλ και ίντερνετ προτείνει να αναρωτηθείτε

– Ασχολείστε αρκετή ώρα με το κινητό σας τηλέφωνο, ακόμα και όταν δεν υπάρχει συγκεκριμένος λόγος ;

– Ο σύντροφος σας παραπονείται συχνά ότι δεν ασχολείστε μαζί του, γιατί είστε συνέχεια στο κινητό σας ;

– Οι γονείς σας ή μέλη του οικογενειακού σας περιβάλλοντος σας λένε ότι ασχολείστε πολύ με το κινητό σας και παραμελείτε άλλα πράγματα ;

– Ακόμα και όταν τρώτε κοιτάζετε το κινητό σας;

ΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΚΑΤΑΦΑΤΙΚΑ ΣΕ 2 Η 3 ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, ΤΟΤΕ

ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΕ ΜΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ «ΕΞΑΡΤΗΣΗΣ» ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΣΑΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟ.

Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα διαγνωστικά κριτήρια για νέες εξαρτήσεις ,που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, όπως εξάρτηση από το ίντερνετ, παιχνίδια στο ίντερνετ, εξάρτηση από κινητά τηλέφωνα.

Ωστόσο, αν κάποιος ή το περιβάλλον του παρατηρεί ότι αυξάνει τις ώρες στις παραπάνω δραστηριότητες, παραμελεί άλλες δραστηριότητες, ή κοινωνικές επαφές με ανθρώπους, έχει μειώσει τη φυσική δραστηριότητα, τότε ίσως θα πρέπει να προβληματιστεί μήπως οι ώρες ενασχόλησης θετουν προβλήματα στις παραπάνω δραστηριότητες .

Τα έξυπνα κινητά μπορούν να προκαλέσουν συμπεριφορά «εξάρτησης», όπως η συμπεριφορά εξάρτησης από το ίντερνετ;

Πιθανά, ναι, εφόσον εκλύουν συναισθήματα ικανοποίησης, ανταμοιβής, ή αισθήματα άγχους και δυσανεξίας όταν είναι κάποιος μακριά από αυτό, πχ. , περιμένοντας ένα μέιλ, έμα μήνυμα ή βλέποντας προσωπικές φωτογραφίες.

Ασφαλώς, σημαντικό ρόλο παίζει εάν η παραπάνω ενασχόληση επηρεάζει αρνητικά την επαγγελματική, προσωπική, οικογενειακή και κοινωνική ζωή του ατόμου.

Σίγουρα, μπορεί να επηρεάσει την προσοχή και τη συγκέντρωση, προκαλώντας διακοπή ή διάσπαση της σκέψης ή της προσοχής. Μας αποσπούν από το να διατηρήσουμε την προσοχή μας σε μία δραστηριότητα ή απλά να μείνουμε μόνοι με τις σκέψεις μας, ή να σκεφτόμαστε βαθύτερα θέματα που μας απασχολούν.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΄΄ΚΟΛΛΑΜΕ΄΄ ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ ΜΑΣ?

– Σκεφτείτε τις καταστάσεις και τα συναισθήματα που σας κάνουν να ελέγχετε τόσο συχνά το κινητό σας.

Είναι επειδή βαριέστε, νιώθετε μόνοι, έχετε άγχος ή αγωνία για κάτι?

Μιλήστε σε κάποιον αν νιώθετε κάποια από αυτά τα συναισθήματα.

– Προσπαθείτε να πειθαρχείτε με τη χρήση του κινητού, όταν είστε με τα παιδιά σας, όταν οδηγείτε, όταν είστε σε μια συνάντηση, σε μία κοινωνική εκδήλωση.

Θα εκπλαγείτε όταν νιώσετε ότι έχετε καταφέρει να ελέγξετε αυτή τη συνεχή επιθυμία.

Βάλτε στο αθόρυβο το κινητό σας κάποιες στιγμές που χρειάζεται να εστιαστείτε σε μία σοβαρή δουλειά ή να ξεκουραστείτε.

Η  Δρ. ΙΛΙΑ ΘΕΟΤΟΚΑ, κλινική ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια -Εργάζεται στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Αιγινήτειο Νοσοκομειο Πηγή:iatropedia.gr

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept