Πώς να αυξήσετε την «καλή» χοληστερίνη

246

Τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα σας είναι ένα σημαντικό μέτρο της υγείας της καρδιάς. Ειδικά όσον αφορά την HDL χοληστερίνη, γνωστή ως «καλή» χοληστερόλη, όσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδό της, τόσο το καλύτερο για εσάς.

Ο τρόπος ζωής σας έχει την μεγαλύτερη επίδραση στην HDL χοληστερίνη σας. Ακόμα και μικρές αλλαγές στις καθημερινές σας συνήθειες μπορεί να σας βοηθήσουν. Τι πρέπει να κάνετε;

  • Μην καπνίζετε
  • Χάστε περιττά κιλά
  • Γίνετε πιο δραστήριοι σωματικά καθώς ακόμη και με 30′ περπάτημα καθημερινά μπορείτε να δείτε σημαντικές αλλαγές στο σώμα σας προς το καλύτερο
  • Επιλέγετε περισσότερα υγιή λιπαρά στην διατροφή σας
  • Βάλτε μέτρο στην κατανάλωση αλκοόλ

Ζητήστε τη συμβουλή του γιατρού σας καθώς υπάρχουν και μερικές φαρμακευτικές ουσίες (νιασίνη, στατίνες) που μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την καλή χοληστερίνη σας. Αυτές φυσικά πρέπει να λαμβάνετε πάντα σε συνεννόηση με το γιατρό σας και στις δοσολογίες που εκείνος θα σας ορίσει.

Προσοχή στη διατροφή  

Τέλος, υπάρχουν κάποιες ομάδες τροφών που περιέχουν “καλά λιπαρά” και θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε την καλή χοληστερίνη στο αίμα σας, όπως: Δημητριακά ολικής αλέσεως (αλεύρι βρώμης, πίτουρο βρώμης και προϊόντα ολικής αλέσεως), ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα και καρύδια Βραζιλίας), φυτικές στερόλες (β-σιτοστερόλη και σιτοστανόλη που βρίσκονται σε συγκεκριμένα προϊόντα βουτύρου και μαργαρίνης), ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που τα βρίσκουμε σε λιπαρά ψάρια, συμπληρώματα ιχθυελαίων, λιναρόσπορος και λινέλαιο.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept