Τρεις τρόποι να μειώσετε τα τριγλυκερίδια και να προστατέψετε την καρδιά σας

2.263

Οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν σήμερα τη βασικότερη αιτία θανάτου σε παγκόσμιο επίπεδο και τα ποσοστά εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων να αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο ενώ όλο και πιο συχνά τα τελευταία χρόνια ακούμε και διαβάζουμε για τα τριγλυκερίδια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στην Ελληνική Καρδιολογική Επιθεώρηση, στην Ελλάδα ο ρυθμός θνησιμότητας από καρδιαγγειακά νοσήματα «αγγίζει» σήμερα τους 485 θανάτους ανά 100.000 άνδρες και τους 391 ανά 100.000 γυναίκες.

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να προστατέψουμε την καρδιά μας; Ποιος είναι, τελικά, ο ρόλος των τριγλυκεριδίων και γιατί οι ειδικοί αναφέρονται συνεχώς σε αυτά; Υπάρχουν, άραγε, συγκεκριμένα μέτρα τα οποία μπορούμε να λάβουμε για να προστατέψουμε τη συνολική υγεία μας;

Οι αρνητικές επιπτώσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το «κλειδί» για να εξαλείψουμε -ή να περιορίσουμε- τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων, βρίσκεται πράγματι στα τριγλυκερίδια και συγκεκριμένα, στη μείωσή τους.

Για να επιτευχθεί αυτό, όμως, χρειάζονται σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας και σε πολλές περιπτώσεις, κρίνεται σημαντική η λήψη του κατάλληλου φαρμακευτικού σκευάσματος με Ω3 λιπαρά και με κλινικά αποδεδειγμένη καρδιοπροστατευτική δράση.

Και αυτό διότι, όταν τα τριγλυκερίδια βρίσκονται σε φυσιολογικές τιμές στο αίμα μας, τότε όχι μόνο δεν προκαλούν προβλήματα υγείας, αλλά ευνοούν τη λειτουργία του οργανισμού μας. Ωστόσο, όταν τα επίπεδά τους στο αίμα μας αυξάνονται -και συγκεκριμένα όταν ξεπερνούν τα 150mg ανά dL- τότε αυξάνουν και τον καρδιαγγειακό κίνδυνο, την εμφάνιση αθηρωματικής πλάκας, εμφράγματος και εγκεφαλικού επεισοδίου! Το «φαινόμενο» αυτό ονομάζεται υπερτριγλυκεριδαιμία και είναι πραγματικά επικίνδυνο για την υγεία μας.

Δυστυχώς, η αύξηση των τριγλυκεριδίων στον οργανισμό μας συνδέεται με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και συγκεκριμένα, με την κακή διατροφή, την υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, το κάπνισμα και την παχυσαρκία.

Αξίζει απλώς να σημειώσουμε πως εν έτει 2019, περίπου το 13% του συνολικού ενήλικου πληθυσμού της Ελλάδας έχει δυσλιπιδαιμία, -δηλαδή εμφανίζει αυξημένη χοληστερίνη, τριγλυκερίδια- ενώ σύμφωνα με την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία η χώρα μας φαίνεται πως είναι αντιμέτωπη με μία «επιδημία παχυσαρκίας»!

Πώς μπορούμε να περιορίσουμε τα τριγλυκερίδια και τον κίνδυνο

Για να προστατέψουμε, λοιπόν, την καρδιά μας και τη συνολική υγεία μας, είναι σημαντικό να κάνουμε ορισμένες αλλαγές στη διατροφή και την καθημερινότητά μας.

  • Η μείωση της πρόσληψης «κακών» λιπαρών (όπως το βούτυρο και τα τηγανητά) και η αύξηση της κατανάλωσης περισσότερων φρούτων και λαχανικών σε καθημερινό επίπεδο, αποτελεί ένα πολύ καλό πρώτο βήμα. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να αποφεύγουμε την κατανάλωση βουτύρου, γλυκών και επεξεργασμένων σκευασμάτων (γιατί περιέχουν τρανς λιπαρά οξέα), να καταναλώνουμε καθημερινά μικρές ποσότητες από ξηρούς καρπούς -όπως αμύγδαλα ή καρύδια- και να καταναλώνουμε κόκκινο κρέας μόνο μία φορά κάθε 15 ημέρες.
  • Προσοχή στα ωφέλιμα Ω3 λιπαρά οξέα τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας. Υπάρχουν σε πολλά τρόφιμα, όπως ο λιναρόσπορος και τα καρύδια αλλά κυρίως, σε ψάρια όπως ο σολομός, το σκουμπρί και οι σαρδέλες. Ωστόσο, για να μπορούμε να τα λαμβάνουμε σε επαρκείς ποσότητες, καλό είναι να στραφούμε σε ένα φαρμακευτικό σκεύασμα που είναι πλούσιο σε Ω3. Βεβαιωθείτε πως το εν λόγω προϊόν είναι κλινικά αποδεδειγμένο ότι  λειτουργεί ευεργετικά για την καρδιαγγειακή λειτουργία και πως βρίσκεται υψηλά στις προτιμήσεις γιατρών και φαρμακοποιών.
  • Βάλτε στη ζωή σας την άσκηση. Έστω και 30 λεπτά ήπιας άσκησης την ημέρα αρκούν για να προστατέψουν την καρδιά μας, να μειώσουν τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων, να περιορίσουν το βάρος μας και να βελτιώσουν την υγεία μας. Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αρχίσουμε να κινούμαστε περισσότερο.

 

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept