Έχετε τριχόπτωση; Δείτε τι μπορείτε να τρώτε για να μην χάνετε άλλες τρίχες

748

Το σελήνιο είναι ένα πολύτιμο μέταλλο που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του οργανισμού, προλαμβάνει χρόνιες ασθένειες και σας εξασφαλίζει ενέργεια.Κατάθλιψη, άγχος, δυσλειτουργίες του θυρεοειδή, ανεπάρκειες και προβλήματα του ανοσοποιητικού συστήματος, άσθμα, ψωρίαση, ρευματοειδής αρθρίτιδα, καταρράκτης, καρκίνος, AIDS. Αυτές είναι μερικές από τις ασθένειες τις οποίες, προλαμβάνει και μάχεται το αντιοξειδωτικό ιχνοστοιχείο σελήνιο.

Μια απλή αιματολογική εξέταση μπορεί να δείξει αν τα επίπεδα σεληνίου στον οργανισμό είναι πολύ χαμηλά. Η ανεπάρκεια ή έλλειψη σεληνίου εκδηλώνεται τυπικά με τα παρακάτω συμπτώματα:

Τριχόπτωση: Μία από τις κυριότερες λειτουργίες του σεληνίου στον οργανισμό είναι η μετατροπή της θυρεοειδικής ορμόνης Τ4 στην ενεργή μορφή της, την T3. Έτσι, τα χαμηλά επίπεδα σεληνίου συνδέονται στενά με τον υποθυρεοειδισμό, σύμπτωμα του οποίου είναι η απώλεια και η αποδυνάμωση των μαλλιών.

Κόπωση: Πολλές διατροφικές ελλείψεις μπορεί να ευθύνονται για το αίσθημα κόπωσης και η έλλειψη σεληνίου είναι μία από αυτές. Άλλες πιθανές διατροφικές αιτίες είναι η χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων, η έλλειψη βιταμίνης D ή η χαμηλή πρόσληψη σιδήρου.

Ανεξήγητη αύξηση του βάρους: Και στην περίπτωση αυτή φταίει η επίδραση του σεληνίου στον θυρεοειδή αδένα. Χωρίς αρκετό σελήνιο, μειώνεται η παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών και επομένως ο μεταβολισμός υπολειτουργεί. Οι μειωμένες καύσεις είναι αυτές που οδηγούν στη αύξηση του βάρους, χωρίς να έχουν προηγηθεί αλλαγές στη διατροφή ή στα επίπεδα σωματικής άσκησης.

Συχνές λοιμώξεις: Το σελήνιο είναι απαραίτητο για τη σύνθεση μιας ομάδας πρωτεϊνών (σεληνοπρωτεΐνες) οι οποίες βοηθούν το ανοσοποιητικό σύστημα να αντιστέκεται στους παθογόνους εισβολείς.

Οι ενήλικες άντρες και γυναίκες χρειάζονται καθημερινά 55 μικρογραμμάρια (mcg)σεληνίου. Οι έγκυοι και οι γυναίκες που θηλάζουν χρειάζονται 60 και 70 mcg αντίστοιχα. Ασφαλής θεωρείται η πρόσληψη έως και 100 mcg ημερησίως.

Δείτε τι μπορείτε να τρώτε για να αποφύγετε την τριχόπτωση:

Λαχανικά σκούρου πράσινου χρώματος

Οι βιταμίνες Α και C χρειάζονται για να δημιουργηθεί σμήγμα στον οργανισμό, το φυσικό μαλακτικό των μαλλιών. Παραδείγματος χάριν, οι θύλακες των μαλλιών εκκρίνουν σμήγμα. Το σπανάκι και το μπρόκολο είναι εξαιρετικές πηγές αυτών των θρεπτικών. Επιπλέον, αυτά τα λαχανικά προσφέρουν ασβέστιο και σίδηρο.

Ξηροί Καρποί

Για να διατηρήσετε το τριχωτό της κεφαλής υγιές, χρειάζεστε σελήνιο, ένα απαραίτητο μεταλλικό στοιχείο. Τα καρύδια Βραζιλίας είναι πλούσια σε σελήνιο. Τα καρύδια εφοδιάζουν τον οργανισμό με άλφα-λινολενικό οξύ και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Απαραίτητος είναι και ο ψευδάργυρος στη διατροφή, ο οποίος προλαμβάνει την απώλεια μαλλιών. Οπότε, καρποί πλούσιοι σε ψευδάργυρο όπως τα αμύγδαλα, τα κάσιους και τα πεκάν θα πρέπει να καταναλώνονται καθημερινά.

Φασόλια

Η διατροφή που βασίζεται στη φροντίδα των μαλλιών πρέπει να περιλαμβάνει όσπρια όπως τα φασόλια και τις φακές. Περιέχουν αρκετή πρωτεΐνη, ψευδάργυρο και βιοτίνη (Β7). Η ανεπάρκεια βιταμίνης β7 μπορεί να κάνει τα μαλλιά εύθραυστα και κατά συνέπεια να σπάνε από το τριχωτό της κεφαλής.

Καρότα

Εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, τα καρότα βοηθούν το τριχωτό της κεφαλής αλλά και στην καλή όραση.

Προϊόντα ολικής άλεσης

Ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος και το σύμπλεγμα των βιταμινών Β βρίσκεται στο ψωμί και στα δημητριακά ολικής αλέσεως. Αντικαταστήστε τα προϊόντα λευκού σιταριού με ολικής αλέσεως.

Γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών

Το γάλα και το γιαούρτι είναι οι καλύτερες πηγές ασβεστίου και περιέχουν πρωτεΐνη στη μορφή ορού γάλακτος και καζεΐνης. Ένα υγιεινό σνακ με χαμηλά λιπαρά είναι το cottage που μπορεί να αντικαταστήσει το γιαούρτι. Συνδυάστε το με τους ξηρούς καρπούς που προαναφέραμε και τα μαλλιά σας, θα σας ευχαριστούν.

Πηγή:cretalive.gr και iatronet.gr

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept