16 Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα διατροφής

Συστάσεις από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας

357

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας δίνει οδηγίες κατάλληλης διατροφής, ώστε να μειωθούν οι θάνατοι από καρδιαγγειακές αιτίες με το σκεπτικό οτι το ένα τρίτο όλων των θανάτων κάθε χρόνο (σχεδόν 55 εκατομμύρια) είναι καρδιαγγειακής αιτιολογίας.

Στην καθημερινή διατροφή  τα κορεσμένα λίπη, αναφέρει ο ΠΟΥ, δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 10% και τα λίπη από πρόχειρο φαγητό , όπως μπεργκερ κλπ, ( λίπη τρανς) να αποτελούν  μονο  το 1%. Στο προσχέδιο των νέων συστάσεων έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) διευκρινίζει:Σε μια τυπική καθημερινή κατανάλωση 2.500 θερμίδων, το 10% αντιστοιχεί σε περίπου 25 γραμμάρια κορεσμένων λιπών.

Ενδεικτικά, τα 90 γραμμάρια μοσχαριού περιέχουν περίπου 6,1 γραμμάρια κορεσμένου λίπους, ενώ η ίδια ποσότητα ψαριού περιέχει 3,3 γραμμάρια, του τηγανητού ψαριού 2,8 γραμμάρια και του τυριού 6 γραμμάρια.

Ένα φλιτζάνι γάλατος με 1% λιπαρά περιέχει 4,6 γραμμάρια κορεσμένου λίπους, ενώ ένα κουταλάκι βουτύρου 2,4 γραμμάρια.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept