Επιστημονική ανακάλυψη: Νέο είδος νευρώνα στον εγκέφαλο κρατάει τα «γκέμια» των αποφάσεών μας

Ένα νέο είδος κυττάρου που υπάρχει ΜΟΝΟ στον ανθρώπινο εγκέφαλο ανακάλυψαν οι επιστήμονες και εκτιμούν ότι η ανακάλυψη αυτή, ενδεχομένως να απαντά στο προαιώνιο ερώτημα: τι διαφοροποιεί τον άνθρωπο από τα άλλα έμβια όντα.

Τους ονόμασαν  νευρώνες «Τριαντάφυλλο» εξ αιτίας του σχήματός τους και λόγω της πυκνής δέσμης που σχηματίζει κάθε άξονας του εγκεφαλικού κυττάρου γύρω από το κέντρο του, δίνοντας έτσι την εικόνα ενός λουλουδιού, που έχουν πέσει τα πέταλά του.

Τα νεοανακαλυφθέντα κύτταρα ανήκουν σε μια κατηγορία νευρώνων που είναι γνωστοί ως ανασταλτικοί νευρώνες.

Ρόλος τους είναι  να  ανακόπτουν τη δραστηριότητα άλλων νευρώνων στον εγκέφαλο.

«Αν παρομοιάσουμε όλους τους ανασταλτικούς νευρώνες με τα φρένα του αυτοκινήτου, τότε οι νευρώνες Τριαντάφυλλο επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να σταμάτα σε πολύ συγκεκριμένα σημεία, όπως έξω από το μανάβικο για παράδειγμα, και αυτά τα εξειδικευμένα φρένα δεν τα έχουν όλα τα αμάξια, δηλαδή τα ζώα», εξηγεί ο Δρ Ταμας ενας εκ των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Szeged στην Ουγγαρία που έκαναν την σχετική ανακάλυψη.

Το προφίλ των πρωτεϊνών που επικαλύπτουν τις μεμβράνες του νευρώνα που τις χαρακτηρίζουν ως ξεχωριστό κυτταρικό τύπο, όχι μόνο δεν έχει παρατηρηθεί στον άνθρωπο μέχρι τώρα, αλλά δεν έχει γνωστό ισοδύναμο στο διεξοδικά εξετασμένο νευρικό σύστημα των ποντικιών

Η δημοσίευση έγινε  στο επιστημονικό έντυπο Nature Neuroscience.

Βαμμένα και παρατηρημένα κάτω από το μικροσκόπιο, αυτά τα κύτταρα φαίνονται λίγο περίεργα. Φαίνονται μάλλον συμπαγείς, με ένα θαμνώδες σχήμα, που θυμίζει ένα τριαντάφυλλο .

.