Σώστε την καρδιά σας! Πόσα λεπτά περπάτημα απομακρύνουν τα καρδιακά προβλήματα

506

Οι καρδιολόγοι, που συνιστούν έστω και την ηπιότερη μορφή άσκησης, το περπάτημα, φαίνεται ότι τώρα, εμπιστευόμενοι το αποτέλεσμα νέας μελέτης,θα πρέπει να ορίσουν το ημερήσιο όριο στις 2,5 ώρες!

Ειδικά για τις γυναίκες της μέσης ή της τρίτης ηλικίας (50 έως 80 ετών), όσο πιο πολλά χιλιόμετρα διανύουν,  τόσο μικρότερες είναι οι πιθανότητες να πάθουν καρδιακή ανεπάρκεια.

Νέα μεγάλη αμερικανική επιστημονική έρευνα έδειξε πως όσες «έπιαναν» το συνιστώμενο όριο των 150 λεπτών περπατήματος (ή άλλης άσκησης) την εβδομάδα, είχαν 30% μικρότερο κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων. Κάθε πρόσθετη ώρα περπατήματος,μέσα στην εβδομάδα,μείωνε τον κίνδυνο κατά τουλάχιστον 10%. (Εξετάστηκαν στοιχεία για 137.303 γυναίκες, από τις οποίες οι 2.523 εκδήλωσαν καρδιακή ανεπάρκεια σε διάστημα 14 ετών)

Το περπάτημα ήταν η συχνότερη μορφή άσκησης (για σχεδόν το 40% των γυναικών) και είναι σημαντικό, ότι η διαφορά οφέλους ανάμεσα στο περπάτημα και σε άλλες μορφές άσκησης είναι μικρή συμφωνα με τον αναπληρωτή καθηγητή Μάικλ ΛαΜόντε της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Heart Failure» (Καρδιακή Ανεπάρκεια) του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας.

Παρόλο που το περισσότερο περπάτημα έχει ακόμη μεγαλύτερο όφελος, οι ερευνητές επεσήμαναν πως η έντασή του δεν παίζει μεγάλο ρόλο, συνεπώς μεγαλύτερη σημασία για μια γυναίκα έχει να περπατάει και όχι να το κάνει με έντονο ρυθμό. Διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με τις γυναίκες που δεν ασκούνταν και δεν περπατούσαν καθόλου, όσες έκαναν κάποια έστω και αυτής της μορφής την άσκηση, ήταν κατά μέσο όρο 11% λιγότερο πιθανό να εμφανίσουν καρδιακή ανεπάρκεια. Ο κίνδυνος ήταν μειωμένος κατά 35% για όσες περπατούσαν πολύ ή έκαναν άλλη τακτική άσκηση.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept