Πως να αποφύγετε το εγκεφαλικό – Δύο σωτήριες λύσεις

451

Δύο ειναι οι συνιστώσες της υγείας σε ότι αφορά την πρόληψη των εγκεφαλικών. Και δεν προκειται για κάτι νέο, αλλά για κάτι χιλιοειπωμένο. Η σωστή διατροφή και η ήπιας μορφής άσκηση μπορούν σταθερά να βοηθήσουν στη θωράκιση της υγείας και στη μείωση των κινδύνων εμφάνισης ασθενειών. Δύο νέες έρευνες, έρχονται να επαναλάβουν μετά από πειράματα πως:

1.Οι ηλικιωμένοι άνθρωποι που ασκούνται με ελαφριά έως μέτρια ένταση, έχουν μικρότερο κίνδυνο να πάθουν σοβαρό εγκεφαλικό

2. Η μεσογειακή διατροφή μειώνει την πιθανότητα εγκεφαλικού, ιδίως στις γυναίκες.

Η πρώτη, έρευνα Σουηδών επιστημόνων, δείχνει πως  το περπάτημα περίπου τέσσερις ώρες την εβδομάδα (γύρω στη μισή ώρα τη μέρα) ή το κολύμπι δύο έως τρεις ώρες την εβδομάδα σχετίζεται με την εκδήλωση λιγότερο σοβαρών εγκεφαλικών, σε σχέση με τους ανθρώπους που δεν ασκούνται. Διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν ελαφριά ή μέτρια άσκηση πριν το εγκεφαλικό, είχαν διπλάσια πιθανότητα να πάθουν ελαφρύ εγκεφαλικό, σε σχέση με όσους δεν ασκούνταν καθόλου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Καταρίνα Σουνερχάγκεν του Πανεπιστημίου του Γκέτεμποργκ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, ανέλυσαν στοιχεία για 925 ανθρώπους με μέση ηλικία 73 ετών, οι οποίοι είχαν πάθει εγκεφαλικό. Οι μισοί από αυτούς (52%) ήσαν προηγουμένως πλήρως αδρανείς σωματικά.

Η δεύτερη έρευνα επιστημόνων των πανεπιστημίων Ανατολικής Αγγλίας, Αμπερντίν και Κέιμπριτζ, με επικεφαλής την καθηγήτρια διατροφικής επιδημιολογίας Αΐλσα Γουέλτς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Stroke» (Εγκεφαλικό) της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης, βρήκε ότι η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο ενός εγκεφαλικού.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept