Περπάτημα: Μια μέθοδος γυμναστικής με πολλαπλά οφέλη, για όλους

559

Αν θέλετε να γυμναστείτε αλλά στη σκέψη και μόνο της σωματικής καταπόνησης σας πιάνει τρόμος, υπάρχει λύση που θα σας γυμνάσει και θα βοηθήσετε να χάσετε βάρος. Λέγεται, περπάτημα και μπορείτε να το κάνετε μόνοι ή με παρέα. Είναι το ίδιο αποτελεσματικό.

Επιπλέον δεν χρειάζεται να συμβουλευτείτε κάποιον προπονητή ή να ακολουθείτε συγκεκριμένο πρόγραμμα. Βεβαιωθείτε όμως τα αθλητικά σας είναι κατάλληλα και άνετα και άνετα για περπάτημα. Έτσι θα κινηθείτε με μεγαλύτερη ευκολία και δεν κάνετε φουσκάλες στα πόδια σας.

Καθώς συνηθίζετε τη νέα σας προπόνηση, φροντίστε να ανεβάζετε ρυθμό. Σύμφωνα με το American College of Sports Medicine (ACSM), πρέπει να στοχεύετε σε τουλάχιστον 30 λεπτά άσκησης την ημέρα ή 150 λεπτά την εβδομάδα. Αν αυτό σας φαίνεται τρομακτικό, μην ανησυχείτε. Ξεκινήστε περπατώντας 30 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα και συνεχίστε από εκεί. Εάν ο στόχος σας είναι η απώλεια βάρους, συνεχίστε να αυξάνετε τη γυμναστική στα 200–300 λεπτά την εβδομάδα (μία ώρα περπάτημα 4–5 ημέρες την εβδομάδα).

Για να μην βαρεθείτε αλλάξτε διαδρομή. Το να κολλήσετε στην ίδια διαδρομή είναι ένα συνηθισμένο λάθος γιατί με την πάροδο του χρόνου το σώμα σας προσαρμόζεται και δεν θα σας φαίνεται τόσο δύσκολη. Επιπλέον για να αυξήσετε την απώλεια βάρους (και να διατηρήσετε την προπόνησή σας συναρπαστική) βάλτε στόχο να αλλάζετε διαδρομή μερικές ημέρες την εβδομάδα. Για παράδειγμα, δοκιμάστε ένα μονοπάτι με ανηφόρες, περπατήστε στην παραλία, εξερευνήστε ένα νέο πάρκο ή κάντε πεζοπορία στην πόλη. Αυτές οι αλλαγές θα ανανεώσουν την προπόνησή σας, ενώ ταυτόχρονα θα γυμνάζετε διαφορετικές ομάδες μυών.

Το περπάτημα όμως δεν ενεργοποιεί μόνο τους μυς των μηρών. Ενισχύει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, μειώνει τις ορμόνες του στρες και απελευθερώνει ενδορφίνες. Επίσης, βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης γνωστικής εξασθένησης.

Όπως συμβαίνει με κάθε προπόνηση με το βάρος του σώματος, το περπάτημα βοηθάει στη διατήρηση της υγείας των οστών.

Επίσης, το περπάτημα, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη, κρατώντας σε ισορροπία το σάκχαρο του αίματος και τα επίπεδα ενέργειας.

Περπατώντας, αυξάνονται οι παλμοί της καρδιάς, βελτιώνεται η ροή του αίματος και ενισχύεται η λειτουργία της καρδιάς, μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου.

Η σωματική άσκηση αυξάνει την κυκλοφορία του αρθρικού υγρού γύρω από τις αρθρώσεις, παρέχοντας επαρκή λίπανση και θρεπτικά στοιχεία στους χόνδρους, δηλαδή τους ιστούς που λειτουργούν ως μαξιλάρι μεταξύ των οστών.

Όλα αυτά μπορούμε να τα επιτύχουμε μόνο με το περπάτημα. Βάλτε τα αθλητικά λοιπόν και ξεκινήστε.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept