Όσφρηση: Τι παιχνίδια παίζει στον εγκέφαλο….

232

 

Η όσφρηση είναι η αίσθηση ταυτοποίησης ουσιών που γίνεται από ειδικές νευρικές απολήξεις στο εσωτερικό της μύτης. Κατά την αναπνοή ή γενικά τη ροή αέρα, σωματίδια  αιχμαλωτίζονται από τους νευρικούς αισθητήρες και στέλνουν πληροφορίες στον εγκέφαλο. Κάθε αισθητήρας μπορεί να ταυτοποιήσει έως και εκατό διαφορετικά σωματίδια.Με ποιόν τρόπο η όσφρηση, επηρεάζει τον εγκέφαλo;

Ενισχύει τη γεύση
Η αίσθηση της γεύσης μας λέει αν το φαγητό είναι αλμυρό, γλυκό, πικρό ή ξινό. Η μύτη μας όμως ξέρει αν το φαγητό είναι νόστιμο ή όχι. Πόσες φορές έχει απορρίψει ένα φαγητό επειδή δεν έχει ωραία μυρωδιά; Η μυρωδιά του φαγητού στέλνει μηνύματα στον εγκέφαλό μας, ο οποίος τα συνδυάζει με τους υποδοχείς γεύσεων και ενισχύει την εμπειρία.

Σε κάνει πιο ελκυστικό
Πολλές φορές συνδέεις αρώματα με ανθρώπους. Η μυρωδιά σε κάνει πιο ελκυστικό με την έννοια ότι -όπως έχουν αποδείξει και έρευνες- βάζεις άρωμα και έχεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Και αυτό με τη σειρά του σε κάνει ελκυστικό!

Ταξιδεύεις στον χρόνο
Οι μυρωδιές ενεργοποιούν μνήμες και συναισθήματα! Μας δίνουν την αίσθηση ότι κάνουμε ένα μικρό ταξίδι στο παρελθόν και βιώνουμε ξανά μια κατάσταση. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι μυρωδιές ενεργοποιούν τις συναισθηματικές μνήμες περισσότερο από ότι το κάνουν οι εικόνες!Γι’ αυτό μυρίζεις το φαγητό της μαμάς και γυρνάς πίσω στο χρόνο, σε μια Κυριακή και ένα οικογενειακό τραπέζι.

Επηρεάζει τη διάθεσή σου
Εκτός απ’ την ανάκτηση αναμνήσεων, η μυρωδιά μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα και διαθέσεις. Αυτό συμβαίνει στο υποσυνείδητο μας. Μερικές φορές μπορεί να νιώθεις ότι είσαι ανήσυχος και να φταίει μια μυρωδιά ή μπορεί να υπάρχουν συγκεκριμένες μυρωδιές που σε χαλαρώνουν.

Σε ωθεί στην κατανάλωση
Ναι, γίνεται πλύση εγκεφάλου μέσα από τη μύτη μας! Ορισμένες εταιρίες αυτοκινήτων λανσάρουν ειδικά αρώματα. Ορισμένα καταστήματα βάζουν στην είσοδο αρώματα που μας κάνουν να τα ακολουθούμε και να μπαίνουμε στο κατάστημα. Τα καφενεία και τα αρτοποιεία αφήνουν τη μυρωδιά να φτάσει σε μας με έναν συγκεκριμένο σκοπό. Απλώς γνωρίζουν ποια μυρωδιά θα “πείσει” τους εγκεφάλους μας ώστε να θέλουμε μετά να αγοράσουμε τα προϊόντα τους.

πηγή: ipop.gr

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept