Κάντε αυτή την άσκηση γιόγκα και θα δείτε θεαματικά αποτελέσματα

151

Μπορεί η γιόγκα να μην σας εκφράζει σαν τρόπος γυμναστικής, αλλά μπορείτε να δοκιμάσετε αυτή τη στάση, ενώ διαβάζετε παράλληλα ένα βιβλίο στο κρεβάτι.

Τι είναι η Viparita Karani;

Το Viparita karani, γνωστή και ως Εύκολη Ανεστραμμένη Στάση (Inverted Lake Pose ή Legs up the Wall pose), είναι μία από τις απλούστερες στάσεις γιόγκα που μπορεί ο καθένας να εκτελέσει στην άνεση του σπιτιού του. Έχει γίνει δημοφιλής στους δρομείς, τους αθλητές, τους χορευτές και τους υπαλλήλους γραφείων, διότι ανακουφίζει από τον πόνο και το πιάσιμο των μυών, μειώνει το άγχος και προκαλεί πλήρη χαλάρωση μυαλού και σώματος στο τέλος μιας μακράς, αγχωτικής ημέρας ή πριν σημαντικό γεγονός.

Η στάση Viparita karani στην απλούστερη μορφή της είναι πολύ εύκολη, απλώς πρέπει να ξαπλώσετε με τους γοφούς να ακουμπούν επάνω στον τοίχο, ή να τοποθετήσετε το σώμα σας όσο το δυνατόν πιο κοντά στον τοίχο, ώστε να είστε άνετα, με τα πόδια σας να εκτείνονται κατ ‘ευθείαν πάνω στον τοίχο. Ίσως θελήσετε να στηρίξετε τους γοφούς σας πάνω σε ένα μαξιλάρι, ειδικά εάν είστε έγκυος.

Τα πέλματα των ποδιών σας πρέπει να είναι στραμμένα προς τα πάνω, ενώ τα δάχτυλα των ποδιών πρέπει να βρίσκονται σε ευθεία με τη φτέρνα. Μπορείτε να έχετε τα χέρια σας δίπλα στο σώμα σας για ισορροπία, ή να τα διπλώσετε στο στήθος. Και πάλι, ο βαθμός ευλυγισίας των γοφών ή των ισχίων θα καθορίσουν πόσο κοντά και πόσο ευθεία με τον τοίχο θα βρίσκονται.

Οφέλη που μας προσφέρει η στάση Viparita Karani
Αυξάνει τη ροή του αίματος και μειώνει τις φλεγμονές.
Η στάση Viparita Karani βοηθά στην αύξηση της ροής και της κυκλοφορίας του αίματος σε όλο το σώμα, ειδικά μετά από μια δύσκολη μέρα στη δουλειά, όπου ίσως κάθεστε ή στέκεστε όρθιοι για μεγάλα χρονικά διαστήματα, δυσκολεύοντας την κυκλοφορία του αίματος. Αυτή η στάση βοηθά το αίμα που έχει συσσωρευτεί στα πόδια και τους αστραγάλους να κυκλοφορήσει σε όλο το σώμα, μειώνοντας το πρήξιμο που πολλοί από εμάς βιώνουμε στα κάτω άκρα στο τέλος κάθε ημέρας. Η στάση αυτή είναι επίσης πολύ ωφέλιμη για τις εγκύους, που συχνά εμφανίζουν οίδημα στους αστραγάλους και τα πόδια.

Βελτιώνει την κινητικότητα και μειώνει τον πόνο χαμηλά στην πλάτη.
Αυτή η στάση προκαλεί μια φυσική και ομαλή διάταση στα ισχία, τα οποία συχνά ταλαιπωρούνται όταν κάθεστε στο γραφείο καθ΄όλη τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να έχετε πόνους στη μέση. Η στάση Viparita Karani, προκαλεί σταδιακή διάταση των ισχίων και ανακουφίζει την πίεση που ίσως νιώθουμε χαμηλά στην πλάτη.

Μειώνει το στρες και μας ανακουφίζει.
Όσο η στάση Viparita Karani μειώνει τον πόνο, αυξάνοντας τη ροή του αίματος, εμείς χαλαρώνουμε. Αυτή η διέγερση του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος επιτρέπει στο σώμα σας να μεταβεί από την “κατάσταση πάλης-φυγής “. που βιώνουμε συχνά όλη την ημέρα λόγω της πίεσης των επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων, σε μια πιο χαλαρή, ήρεμη κατάσταση. Αυτό όχι μόνο θα μας επιτρέψει να μειώσουμε τυχόν φλεγμονές αλλά και να ανακουφιστούμε από τυχόν χρόνιους πόνους και εντάσεις, ενώ ο ύπνος μας θα βελτιωθεί κατά πολύ!

Ποιοι δεν πρέπει να εξασκούν τη στάση Viparita Karani

Αν και η Viparita Karani είναι μια σχετικά ήπια στάση, δεν είναι κατάλληλη για όλους. Όσοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στην πλάτη και τον αυχένα πρέπει να αποφεύγουν αυτή τη στάση, εκτός εάν βρίσκονται υπό την παρακολούθηση και την αγωγή ενός φυσικοθεραπευτή ή ενός προπονητή. Εάν αισθανθείτε πόνο ή δυσφορία, θα πρέπει να σταματήσετε την άσκηση αυτής της στάσης το συντομότερο.

πηγή:naturalsoul.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει