Εποχική τριχόπτωση: Γιατί πέφτουν τα μαλλιά το φθινόπωρο- Πως να το αντιμετωπίσετε

162

Ανδρες και γυναίκες, παρατηρούν τώρα, περισσότερο από άλλες εποχές, οτι χάνουν μαλλιά.  Η εποχιακή τριχόπτωση έχει αμφισβητηθεί παλιότερα,  αλλά Σουηδοί επιστήμονες, μετά από μια προσεκτική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό  Dermatology, επιβεβαίωσαν το φαινόμενο.

Ανάλογη έρευνα από  ειδικούς επιστήμονες του Πανεπιστημίου του ΜΙΤ που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PLOS ONE,επισημαινει πως η απώλεια μαλλιών κυρίως τους φθινοπωρινούς μήνες είναι μια φυσιολογική διαδικασία και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας, εκτός αν υπάρχουν κάποιες ιατρικές καταστάσεις, που επιτείνουν την απώλεια των μαλλιών, με τη λήψη κάποιων φαρμάκων.

Γενικά, οι τρίχες μεγαλώνουν για ένα διάστημα 2-6 ετών. Στη συνέχεια, παραμένουν σε στάσιμη κατάσταση για 2-6 μήνες, και στο στο τέλος πέφτουν.

Αφού η ρίζα της τρίχας « ξεκουραστεί» για τρεις μήνες, ο κύκλος αυτός επαναλαμβάνεται από την αρχή (αρκεί βέβαια να μην υπάρχει φαλάκρα). Οπότε, με βάση τα παραπάνω, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή το 90% των μαλλιών μεγαλώνουν, ενώ το υπόλοιπο 10%, βρίσκεται σε φάση ηρεμίας ή πτώσης.

Σε αρκετές μελέτες, βασικό ρόλο στη φυσιολογία του κύκλου της τρίχας παίζει η διακύμανση των επιπέδων της προλακτίνης και της μελατονίνης.Ως εκ τούτου, τους θερινούς μήνες όταν η διάρκεια της ηλιοφάνειας αυξάνεται, παρατηρείται παράταση της διάρκειας ζωής της τρίχας, η οποία αντιστρέφεται με τη μείωση της διάρκειας της ηλιοφάνειας κατά τους χειμερινούς μήνες.

Η εποχική τριχόπτωση μπορεί να αντιμετωπιστεί με τη σωστή και ισορροπημένη διατροφή που περιέχει πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία! Οι πρωτεΐνες αποτελούν το κύριο συστατικό της τρίχας, οπότε, για  να μην χάνετε τα μαλλιά σας, ενισχύστε τα.  Βάλτε στο πιάτο σας άπαχα κομμάτια κρέατος και πουλερικών, ψάρια, αυγά, ημιαποβουτυρωμένο γάλα και τα παράγωγα αυτού.

Συμπληρωματικά, εμπλουτίστε τη διατροφή σας με ω3 λιπαρά οξέα που  βοηθάνε την τρίχα να αναπτυχθεί. Μην παραλείπετε να καταναλώνετε , σολομό ή κάποιο άλλο ψάρι, όπως οι σαρδέλες και το σκουμπρί, εβδομαδιαίως.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της τρίχας παίζουν ακόμη τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και βιταμίνες, όπως η βιταμίνη Β5 (παντοθενικό οξύ) και η βιταμίνη D ενώ θα πρέπει να τρώτε συχνότερα φακές, κόκκινα φασόλια, σπανάκι και  μπρόκολο, καθώς είναι πλούσια σε ψευδάργυρο, σίδηρο και φυλλικό οξύ, τα οποία ενισχύουν τη ανάπτυξη της τρίχας.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept