Οι χρυσοί κανόνες για να μην παχύνετε τις γιορτές

198

Οι γιορτές για πολλούς καλοφαγάδες, είναι μια διαρκής δοκιμασία επειδή με κάθε ευκαιρία μπορούν να τσιμπολογήσουν – χωρίς ενοχές -λιχουδιές, γλυκές και αλμυρές. Επειδή συνήθως ενδίδουν, χωρίς δεύτερη σκέψη, καλό ειναι να γνωρίζουν πωςθα το μετανιώσουν τις επόμενες 10 μέρες.  Κι αυτό γιατί μετά από 240 ώρες η ζυγαριά θα τους προδώσει τα  μυστικά δείχνοντας τουλάχιστον 1 κιλό παραπάνω.

Έχει αποδειχθεί ότι δέκα μέρες μετά τις γιορτές οι περισσότεροι διανύουν την πιο «χοντρή» περίοδό τους, σύμφωνα με ερευνητές του πανεπιστημίου Cornell.

Σε ερεύνα που πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία το 2016 και αποδείχθηκε ότι όσοι συμμετείχαν μετά τις γιορτές ζύγιζαν 0,6% περισσότερο. Την ίδια περίοδο τα ινστιτούτα γυμναστικής κατέγραψαν τις λιγότερες εγγραφές.

Με μερικές συμβουλές, έξι ερευνητές από το βρετανικό πανεπιστήμιο Birmingham και Loughborough επιχειρούν να βοηθήσουν ώστε να μην συσσωρευθούν πολλά κιλά τις γιορτές.

Η Αμάντα Ντάλει, συγγραφέας της έκθεσης, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «The BMJ», υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι στη διάρκεια ενός χρόνου παχαίνουν κατά μέσο όρο ένα κιλό.

Σε ένα μεγάλο ποσοστό το κιλό αυτό προστίθεται στις γιορτές.

Ένα κιλό δεν ακούγεται πολύ, εάν όμως αναλογιστεί κανείς τι γίνεται σωρευτικά μέσα σε μια δεκαετία, τότε μπορεί να φανταστεί ότι ένα κιλό το χρόνο δεν είναι λίγο. Μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων ένας άνθρωπος καταναλώνει συνήθως 6.000 θερμίδες, τρεις φορές δηλαδή μεγαλύτερη ποσότητα από την ενδεδειγμένη.

Οι ερευνητές το διάστημα 2016 και 2017 σχημάτισαν μια ομάδα 272 εθελοντών, περίπου 44 ετών και την χώρισαν σε δυο υποομάδες. Στην πρώτη ομάδα δόθηκαν ορισμένες συμβουλές, όπως να ζυγίζονται τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα και να σημειώνουν το βάρος τους.

  1. Να τρώνε πάντα την ίδια ώρα περίπου,
  2. Να επιλέγουν γεύματα χαμηλών θερμίδων,
  3. Να προσέχουν κρυμμένα λίπη και ζάχαρη ακόμη και στα ποτά,
  4. Να μην τρώνε μεγάλες μερίδες,
  5. Να τρώνε μόνο υγιεινά σνακ,
  6. Να καταναλώνουν οπωσδήποτε πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών σε μια ημέρα και
  7. Να μην τσιμπολογάνε  βλέποντας τηλεόραση.

Επίσης η ομάδα αυτή θα έπρεπε να κάνει τουλάχιστον 10.000 βήματα την ημέρα.

Ενώ θα  έπρεπε να αποφεύγουν το καθισιό και κάθε ώρα να κινούνται για τουλάχιστον δέκα λεπτά.

Η άλλη ομάδα έλαβε μόνο ένα γενικό φυλλάδιο με πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή χωρίς όμως συγκεκριμένες πληροφορίες. Η ομάδα στην οποία δόθηκαν συμβουλές πάχυνε κατά 0,13 κιλά την περίοδο των γιορτών ενώ η άλλη ομάδα το ίδιο διάστημα κατά 0,37 κιλά. Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν οι επιστήμονες είναι ότι ακόμα και μια μικρή παρέμβαση που όμως γίνεται συνειδητά μπορεί να παρεμποδίσει τη λήψη περιττού βάρους.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept