Αυτό είναι το μυστικό για να ενεργοποιήσετε το μεταβολισμό σας

74

Ο μεταβολισμός είναι ο συνολικός αριθμός των καύσεων που μετατρέπουν τις θερμίδες που καταναλώνει ο άνθρωπος σε καύσιμα για τον οργανισμό ώστε να κρατιέται ζωντανός και λειτουργικός. Αποτελείται από τον βασικό μεταβολισμό, τις βασικές μας δηλαδή ανάγκες σε συνθήκες απόλυτης ηρεμίας και ο οποίος επηρεάζεται σχετικά λίγο αλλά και από τη φυσική δραστηριότητα και τη θερμική επίδραση της τροφής.

Ο βασικός μεταβολισμός εξαρτάται από την ηλικία, το μέγεθος του σώματος αλλά και γενετικούς, ορμονικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες. Η φυσική δραστηριότητα είναι πολύ σημαντική γιατί όσο περισσότερη είναι η μυϊκή μάζα του ανθρώπου τόσο αυξημένος είναι και ο μεταβολισμός. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι ο μυϊκός ιστός έχει περίπου την τριπλάσια μεταβολική ανάγκη σε σχέση με τον λιπώδη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση έντονης άσκησης μπορεί ο οργανισμός να καίει θερμίδες έως και 24 ώρες μετά το πέρας της, ενώ μυϊκός ιστός διατηρείται με 2 φορές άσκηση την εβδομάδα και 20-30 λεπτά την κάθε φορά τουλάχιστον.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ενισχύσουμε τον μεταβολισμό μας, όπως η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης, η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών, καθώς και η επαρκής πρόσληψη νερού.

Η διαλείπουσα νηστεία είναι ακόμη ένας αποτελεσματικός τρόπος απώλειας βάρους, όπως επιβεβαιώνει νέα έρευνα.

Ομάδα επιστημόνων από το Ινστιτούτο Επιστημών και Τεχνολογίας της Οκινάουα (OIST) και το Πανεπιστήμιο του Κιότο, εντόπισε μία σειρά μεταβολικών δεικτών που συνήθως μειώνονται με την ηλικία.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η νηστεία αυξάνει αυτούς τους δείκτες, οι οποίοι προστατεύουν την υγεία μας με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Αν και η μελέτη έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, δείχνει ότι όταν απέχουμε από το φαγητό για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, απελευθερώνονται μεταβολίτες με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, καθώς και χημικές ουσίες, οι οποίες είναι σημαντικές για τη γονιδιακή έκφραση και την πρωτεϊνική σύνθεση.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν επίσης ότι η νηστεία ενίσχυσε την παραγωγή αντιοξειδωτικών στο σώμα, δηλαδή μορίων που προλαμβάνουν τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία. Αυτό το τελευταίο εύρημα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς είναι ήδη γνωστό ότι η νηστεία συμβάλλει στη μακροζωία, αλλά δεν ήταν γνωστοί οι λόγοι που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η παραγωγή αντιοξειδωτικών στη διάρκεια της νηστείας μπορεί να είναι μία πιθανή εξήγηση.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι η διαλείπουσα νηστεία μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος και να διατηρήσουμε υγιείς μύες, επηρεάζει όμως και πιο περίπλοκες μεταβολικές διαδικασίες, οι οποίες προάγουν την καλή υγεία και τη μακροζωία.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept