Γρήγορο περπάτημα: Μία «έξυπνη» άσκηση για καλύτερη ζωή

78

Το γρήγορο περπάτημα ωφελεί σημαντικά την υγείας και συμβάλλει στη μείωση της θνησιμότητας.

Στο παραπάνω συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ και τεσσάρων άλλων πανεπιστημίων (Κέιμπριτζ, Εδιμβούργου, Λίμερικ και Ούλστερ) επικεφαλής των οποίων ήταν ο ελληνικής καταγωγής καθηγητής της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ Εμμανουήλ Σταματάκης.

Όπως αναφέρουν στη μελέτη τους, που δημοσιεύθηκε στην British Journal of Sports Medicine, το περπάτημα σε έναν μέτριο ρυθμό συνδέεται με μείωση της θνησιμότητας κατά 20% -και μάλιστα θνησιμότητας που μπορεί να προέλθει από όλα τα αίτια- σε σύγκριση με το περπάτημα σε αργό ρυθμό.

Ωστόσο τα μεγαλύτερα οφέλη  για την υγεία έχει το περπάτημα σε γρήγορο ρυθμό, το οποίο συνδέεται με μείωση του κινδύνου θανάτου από όλα τα αίτια κατά 24%, και με περισσότερο ωφελημένα να είναι τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω εμφάνιζαν μείωση του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια κατά 46% όταν περπατούσαν με μέση ταχύτητα και κατά 53% όταν επιτάχυναν.
Σύμφωνα με τον ομογενή επικεφαλής Δρ. Σταματάκη «ως γρήγορος βηματισμός θεωρείται γενικώς το να καλύπτει το άτομο πέντε με επτά χιλιόμετρα την ώρα, ωστόσο αυτό εξαρτάται από τη φυσική κατάσταση του κάθε ανθρώπου. Ένας εναλλακτικός δείκτης για να καταλάβει κάποιος αν περπατά όντως με ταχύ ρυθμό είναι το να λαχανιάζει ελαφρώς ή και να ιδρώνει όταν περπατά για αρκετή ώρα».

Σημειώνεται ότι οι επιστήμονες μελέτησαν αρχεία θανάτων και τα αποτελέσματα 11 πληθυσμιακών μελετών που είχαν διεξαχθεί στην Αγγλία και τη Σκωτία μεταξύ του 1994 και του 2008 και στις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν δηλώσει με τι ρυθμό περπατούσαν.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept