Οι ειδικοί μίλησαν: Γιατί είναι καλό να κάνετε γυμναστική το βράδυ

211

Το ότι οι γιατροί συστήνουν σε όλους μας να βάλουμε την γυμναστική στην ζωή τους είναι γνωστό. Αλλά γνωρίζατε ότι η γυμναστική κάνει περισσότερο καλό στην υγεία μας, όταν γίνεται το βράδυ;

Πολλές φορές μετά τη δουλειά βαριέστε να πάτε γυμναστήριο ή να πάτε για τρέξιμο γιατί αισθάνεστε κομμάτια και νομίζετε πως τη νύχτα δεν είναι καλό να κουράζετε το σώμα σας με βαράκια και εντάσεις! Όμως, πρέπει να μάθετε πως σας κάνει καλό η βραδινή γυμναστική.

Εντούτοις, μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Experimental Physiology προτείνει ότι 30 λεπτά διακοπτόμενης άσκησης υψηλής έντασης που εκτελείται νωρίς το βράδυ δεν επηρεάζει αρνητικά τον ύπνο και μπορεί να μειώνει την πείνα.

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Charles Sturt στην Αυστραλία προσέλαβαν 11 μεσήλικες άνδρες για να ολοκληρώσουν τρεις πειραματικές δοκιμές και να διερευνήσουν τις αντιδράσεις στον ύπνο και την όρεξη απέναντι στην άσκηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί (6-7 π.μ.), το απόγευμα (2-4 μ.μ.) και το βράδυ (7-9 μ.μ.).

Οι συμμετέχοντες ήταν υποχρεωμένοι να εκτελούν ποδηλασία υψηλής έντασης που με έξι ασκήσεις ενός λεπτού μέγιστης έντασης, ύστερα από τέσσερα λεπτά ανάπαυσης.

Κατάλληλη για το βράδυ

Ελήφθη αίμα πριν και μετά από την άσκηση για να εξεταστούν οι ορμόνες που σχετίζονται με την όρεξη και διεξήχθησαν πολλαπλές εξετάσεις κατά τη διάρκεια του ύπνου για να εκτιμηθούν τα στάδια του ύπνου.

Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν ότι η άσκηση το βράδυ είχε επιβλαβή επίδραση στον ύπνο. Επίσης, η απογευματινή και βραδινή άσκηση υψηλής έντασης σχετίστηκε με μεγαλύτερη μείωση της ορμόνης της πείνας, της γκρελίνης.

Οι παρατηρήσεις υποστηρίζουν ότι η άσκηση υψηλής έντασης είναι κατάλληλη για το βράδυ.

Δεδομένου ότι το μέγεθος του δείγματος της μελέτης ήταν σχετικά μικρό, τα ευρήματα που προέκυψαν μπορεί να μην έχουν εφαρμογή σε άλλες ομάδες πληθυσμού πέραν των μεσηλίκων ανδρών, δεδομένου ότι η ρύθμιση του ύπνου και της όρεξης επηρεάζεται από το φύλο και την ηλικία.

Είναι ενδιαφέρον ότι η ισχύς κατά τη διάρκεια των προσπαθειών ήταν υψηλότερη στις απογευματινές και βραδινές δοκιμές σε σύγκριση με την πρωινή δοκιμή, υποδεικνύοντας ότι οι συμμετέχοντες ήταν σε θέση να αποδίδουν καλύτερα πιο αργά στη διάρκεια της ημέρας. Ως εκ τούτου, η ώρα της ημέρας πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τον προγραμματισμό των προγραμμάτων κατάρτισης.

 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept