Εποχική τριχόπτωση; Βάλε αυτά στη διατροφή σου για να μην τα χάνεις

334

Τι ακριβώς προκαλεί την εποχική τριχόπτωση στις γυναίκες παραμένει μυστήριο για τους επιστήμονες. «Συνήθεις ύποπτοι» θεωρούνται το στρες, η μη ισορροπημένη διατροφή, τα ορμονικά προβλήματα, μια πρόσφατη ασθένεια, η μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και οι ακτίνες UV. Η υπεριώδης ακτινοβολία δημιουργεί ελεύθερες ρίζες.Αυτές επηρεάζουν τον βολβό της τρίχας, προκαλώντας συσπάσεις στα αιμοφόρα αγγεία που τον τροφοδοτούν με θρεπτικά συστατικά. Η τρίχα ατροφεί, γίνεται λεπτή, άτονη και εμφανίζει έντονη τριχόπτωση- χάνουμε δηλαδή καθημερινά περισσότερες από 50-100 τρίχες.

Δεν θα πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε πως η ανοιξιάτικη τριχόπτωση-όπως και η φθινοπωρινή- θεωρείται φυσιολογικό φαινόμενο επομένως δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί, με την προϋπόθεση ότι η διάρκειά της δεν ξεπερνά τους 3 μήνες.

Τα μαλλιά δημιουργούνται κυρίως από πρωτεΐνη, γι’ αυτό και είναι λογικό το ότι πρέπει να τρώμε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη για να τα διατηρήσουμε υγιή και πολλά. Παρ’ όλ’ αυτά, επειδή μια μπριζόλα καθημερινά και γενικότερα τα πολλά λιπαρά στη διατροφή δεν πρόκειται να ωφελήσουν γενικότερα τον οργανισμό μας (συν του ότι αυξάνουν την τεστοστερόνη, η οποία συνδέεται με την τριχόπτωση), χρειάζεται να στραφούμε προς άλλες πηγές. Τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και τα αβγά παρέχουν στον οργανισμό μας υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, ενώ σημαντική είναι επίσης η άπαχη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο και το ψάρι, τα οποία πρέπει να βρίσκονται τακτικά στη διατροφή σας.

Καλή πηγή πρωτεϊνης είναι και οι φακές, τα φασόλια και άλλα όσπρια, ενώ περιέχουν και βιταμίνη E, η οποία αυξάνει την κυκλοφορία αίματος στο δέρμα του κρανίου.

 

Αν πάσχετε από υψηλή αρτηριακή πίεση, όμως, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού αυξήσετε την πρόσληψη της βιταμίνης, ενώ για να εξασφαλίσετε ότι γίνεται σωστή απορρόφηση της πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης, συνδυάστε τη με δημητριακά (π.χ. φακόρυζο). Έξυπνη επιλογή όσον αφορά την πρωτεΐνη, είναι επίσης η σόγια (γάλα σόγιας, τόφου κ.ο.κ.), τόσο για τους χορτοφάγους, όσο και για τους υπόλοιπους.

Ο σίδηρος παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή αιμογλοβίνης του αίματος, η οποία μεταφέρει οξυγόνο στα όργανα και τους ιστούς του σώματος. Όταν η αιμογλοβίνη βρίσκεται σε υγιή επίπεδα, το οξυγόνο διασκορπίζεται σωστά στον οργανισμό κι αυτό σημαίνει ότι στο κεφάλι σημειώνεται καλή κυκλοφορία αίματος, που διεγείρει και προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών. Για να καταφέρετε να προσθέσετε σίδηρο στη διατροφή σας δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε… συκώτι καθημερινά, αλλά να αυξήσετε άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτόν, όπως αποξηραμένα φρούτα, χυμό κερασιού, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, χουρμάδες, αβγά κ.ο.κ. Μην ξεχνάτε ότι η βιταμίνη C βελτιώνει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό, γι’ αυτό αυξήστε τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τις φράουλες, τα μπρόκολα κ.ο.κ. μαζί με τις τροφές που σας παρέχουν σίδηρο.

Και τέλος να θυμάστε:
Η απότομη απώλεια βάρους ή οι δίαιτες που αποκλείουν διάφορες ομάδες τροφίμων (π.χ. πρωτεΐνες) μπορεί να προκαλέσουν τριχόπτωση, επειδή ο οργανισμός στερείται βασικά θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν και στην υγεία της τρίχας.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept