Νέα άσκηση γυμναστικής ισούται με παράξενα πράγματα στο σώμα

79

Καθώς αρχίζεις να προσαρμόζεσαι στην νέα σου ρουτίνα γυμναστικής, θα γίνουν παράξενα πράγματα στο σώμα σου. Μπορεί να νιώσεις ναυτία ή ακόμα να γίνεις αδέξιος. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι αυτά τα πράγματα είναι απολύτως φυσιολογικά και θα σταματήσουν με το καιρό. Αν δεν σταματήσουν ζήτα την συμβουλή του γιατρού σου.

Προβλήματα με την κοιλιά

Μετά από μια μακρά περίοδο έντονης αερόβιας άσκησης όπως είναι τα steps και το τρέξιμο, υπάρχει περίπτωση να πάθεις διάρροια.

Η συγκεκριμένη αιτία είναι άγνωστη, αλλά θεωρείται ότι φταίει ο συνδυασμός των κινήσεων που προκαλούν συσπάσεις στα κοιλιακά τοιχώματα και αλλαγές στη διαθεσιμότητα οξυγόνου στο πεπτικό σύστημα.

Προκειμένου να αποφευχθεί ο πόνος μετά την προπόνηση συνιστάται να αποφεύγεις γεύματα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά ή φυτικές ίνες λίγες ώρες μετά την άσκηση. Πρέπει, επίσης, να ενυδατωθείς με ένα σωστό αθλητικό ρόφημα εάν ασκείσαι για περισσότερο από μία ώρα.

παράξενα πράγματα στο σώμα

Photo: Pexels/Bruce Mars

Ναυτία

Μπορεί να νιώσεις ναυτία μετά από μια νέα άσκηση με βάρη.

Είναι λογικό να έχεις αυτό το συναίσθημα μετά από την πρώτη και ενδεχομένως την δεύτερη προπόνηση. Πολλοί άνθρωποι μάλιστα θα κάνουν εμετό την πρώτη φορά που θα σηκώσουν βάρη, ακόμα και αν οι ασκήσεις δεν είναι υπερβολικά επίπονες. Το σώμα σου δημιουργεί διοξείδιο του άνθρακα και γαλακτικό οξύ. Με αυτόν το τρόπο δημιουργείται υψηλότερο επίπεδο οξύτητας στο σώμα σου και μπορεί να σε κάνει να νιώσεις άρρωστος.

Για να αποτρέψεις το αίσθημα της ναυτίας προτείνεται να φας μόνο μικρά γεύματα μέσα σε μία ή δύο ώρες άσκησης. Επίσης, μην πιέσεις τον εαυτό σου από την πρώτη φορά. Δώσε στο σώμα σου κάποιο χρόνο να προσαρμοστεί.

Καθώς το σώμα σου προσαρμόζεται στη νέα προπόνηση, η ναυτία πρέπει να εξαφανιστεί.

παράξενα πράγματα στο σώμα

 

Διακυμάνσεις του βάρους

Έχεις κάνει μια προπόνηση υψηλής έντασης και δεν έχεις δει αποτελέσματα; Στην πραγματικότητα, μήπως νιώθεις ότι έχεις πάρει βάρος; Όλα αυτά είναι φυσιολογικά.

Μερικοί άνθρωποι απογοητεύονται όταν διαπιστώνουν ότι το βάρος τους αυξάνεται απροσδόκητα μετά από μια ιδιαίτερα έντονη γυμναστική. Αυτό δεν είναι ούτε το σωματικό λίπος, ούτε η μυϊκή μάζα, αλλά στην πραγματικότητα είναι κατακράτηση νερού λόγω φλεγμονής. Είναι ένα φυσικό μέρος της επανορθωτικής διαδικασίας.

Ο γενικός κανόνας είναι να ενυδατώνεις το σώμα σου τακτικά και να θυμάσαι ότι το νερό είναι πολύτιμο για έναν άνθρωπο που γυμνάζεται. Επίσης, μην ξεχνάς να παρατηρείς το σώμα σου.

παράξενα πράγματα στο σώμα

Αδεξιότητα

Νιώθεις αδεξιότητα; Αυτό είναι μέρος της διαδικασίας του σώματός σου για να γίνει ισχυρότερο.

Θα αισθανθείς πιθανώς ασυντόνιστος και αδέξιος όταν ξεκινήσεις μια νέα άσκηση. Μέρος του να είσαι σε φόρμα είναι η μυική μνήμη. Το μυαλό σου μαθαίνει μια κίνηση στη δύτερη φορά που ολοκληρώνεις την κίνηση. Το μυαλό σου σε βοηθά να στρατολογήσεις περισσότερες μυϊκές ίνες γρηγορότερα για να κάνεις την άσκηση πιο αποτελεσματική. Ωστόσο, την πρώτη φορά που δοκιμάζεις την άσκηση, ο εγκέφαλος και το σώμα σου δεν είναι αρκετά συγχρονισμένο και ίσως να αισθανθείς λίγο αδέξιος όταν προσπαθείς να κάνεις την προπόνηση.

Για να μπορέσει το σώμα να μάθει μια κίνηση και να βελτιώσεις τη μυική μνήμη πρέπει να κάνεις την άσκηση πολλές φορές για να γίνει αυτόματη.

παράξενα πράγματα στο σώμα

Υπερβολικός πόνος

Είναι αναπόφευκτο. Θα αισθανθείς πόνο για κάποιο διάστημα. Μην ανησυχείς, θα γίνεις καλά.

Θέλεις να ακολουθήσεις ένα πλάνο που να σε διαμορφώνει σταδιακά. Δεν θα αποκομίσεις πρόσθετα οφέλη επιδιώκοντας ένα αίσθημα πόνου.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept