Τριχόπτωση την άνοιξη; Αυτές είναι οι βασικές αιτίες για άνδρες και γυναίκες

103

Κάθε Άνοιξη η ίδια ιστορία. Βλέπετε τα μαλλιά σας να φεύγουν τούφες κάθε φορά που χτενίζετεστε ή λούζεστε. Μην σας πιάνει πανικός, υπάρχουν λύσεις για την εποχική τριχόπτωση.

Τι ακριβώς προκαλεί την εποχική τριχόπτωση στις γυναίκες παραμένει μυστήριο για τους επιστήμονες. «Συνήθεις ύποπτοι» θεωρούνται το στρες, η μη ισορροπημένη διατροφή, τα ορμονικά προβλήματα, μια πρόσφατη ασθένεια, η μόλυνση του περιβάλλοντος αλλά και οι ακτίνες UV. Η υπεριώδης ακτινοβολία δημιουργεί ελεύθερες ρίζες.Αυτές επηρεάζουν τον βολβό της τρίχας, προκαλώντας συσπάσεις στα αιμοφόρα αγγεία που τον τροφοδοτούν με θρεπτικά συστατικά. Η τρίχα ατροφεί, γίνεται λεπτή, άτονη και εμφανίζει έντονη τριχόπτωση- χάνουμε δηλαδή καθημερινά περισσότερες από 50-100 τρίχες.

Δεν θα πρέπει ωστόσο να ξεχνάμε πως η ανοιξιάτικη τριχόπτωση-όπως και η φθινοπωρινή- θεωρείται φυσιολογικό φαινόμενο επομένως δεν θα πρέπει να μας ανησυχεί, με την προϋπόθεση ότι η διάρκειά της δεν ξεπερνά τους 3 μήνες.
Αυτές είναι οι βασικές αιτίες της τριχόπτωσης:
Γενετική προδιάθεση
Η τριχόπτωση μπορεί να εμφανιστεί λόγω κληρονομικότητας. Τα γονίδιά σας μπορεί να έχουν μεταφερθεί από την πλευρά του πατέρα ή της μητέρας σας. Τα υπεύθυνα γονίδια είναι κυρίως τα χρωμοσώματα Χ.

Παθήσεις
Οι κύριες παθήσεις που μπορεί να προκαλούν υπερβολική τριχόπτωση περιλαμβάνουν τον τύφο, ιώσεις ή την ελονοσία. Αυτές οι παθήσεις προκαλούν έναν τύπο προσωρινής τριχόπτωσης που ονομάζεται alopecia areata. Άλλες παθήσεις περιλαμβάνουν τη θυλακίτιδα και η μυκητιασική λοίμωξη του τριχωτού της κεφαλής. Φυσικά, υπάρχουν και οι περιπτώσεις του καρκίνου, κατά τις οποίες εμφανίζεται τριχόπτωση κατά τη χημειοθεραπεία.

Έλλειψη πρωτεΐνης
Όταν εμφανίζουμε έλλειψη πρωτεΐνης, πολλές φορές η ανάπτυξη τριχών σταματά. Αυτό μπορεί να συμβεί για τρεις μήνες μετά την εμφάνιση της έλλειψης. Ωστόσο, μπορείτε να αποφύγετε αυτό το πρόβλημα καταναλώνοντας τις ανάλογες τροφές όπως κρέας, αυγά, ψάρια και λαχανικά.

Στρες/ τραύμα
Αν εμφανίζετε έντονο στρες, το πιθανότερο είναι ότι θα εμφανίσετε και τριχόπτωση. Αυτό το σύμπτωμα εμφανίζεται και στα δύο φύλα. Κάθε ψυχικό τραύμα μπορεί επίσης να δημιουργήσει πρόβλημα στην ανάπτυξη τριχών αλλά και τριχόπτωση.

Μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α
Αν καταναλώνετε πολύ βιταμίνη Α, θα επηρεάσετε την υγεία σας, όπως για παράδειγμα, αν υπερκαταναλώνετε συγκεκριμένα συμπληρώματα διατροφής. Φάρμακα που περιέχουν βιταμίνη Α όπως κάποιες θεραπείες για την ακμή επίσης προκαλούν τριχόπτωση. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν την ξηρότητα του δέρματος, τη θολή όραση και τον εμετό.

Γήρανση
Καθώς μεγαλώνουμε, οι θύλακες που κρατούν τα μαλλιά μας χάνουν τη δύναμή τους. Κι αυτό επειδή η ρίζα που κρατά τα μαλλιά μας συρρικνώνεται και έτσι χαλαρώνει το κράτημά της.

Απότομη απώλεια βάρους
Η απότομη απώλεια βάρους λόγω κάποιου τραύματος ή κάποιας ακραίας δίαιτας προκαλούν λέπτυνση και αποδυνάμωση των τριχών. Και αυτό διότι η απώλεια βάρους στρεσάρει το σώμα σας και προκαλεί ελλείψεις σε μέταλλα και βιταμίνες.

Ελλιπής φροντίδα των μαλλιών
Μία από τις κύριες αιτίες της τριχόπτωσης είναι η ελλιπής φροντίδα των μαλλιών που προκαλείται από υπερβολικό styling στα μαλλιά σας. Αυτό οφείλεται στην πολύ πίεση και θερμότητα, συνθήκες που ταλαιπωρούν και αποδυναμώνουν την τρίχα.

Πως να το καταπολεμήσετε μέσω της διατροφής:

Θαλασσινά – ξηροί καρποί: διορθώνουν τις ελλείψεις ψευδαργύρου

Ο ψευδάργυρος ρυθμίζει τους αδένες που σχετίζονται με τους θύλακες των τριχών κι αν βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα στον οργανισμό μας, οι θύλακες αποδυναμώνονται, οδηγώντας στο «σπάσιμο» και το πέσιμο των μαλλιών μας. Για να καταπολεμήσουμε αυτό το πρόβλημα, μπορούμε να καταναλώνουμε τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο, όπως θαλασσινά (γαρίδες, στρείδια, μύδια), αλλά και κόκκινο κρέας, πουλερικά και ξηρούς καρπούς. . Τέλος και οι ξηροί καρποί, είναι καλές πηγές ψευδαργύρου, Έχετε, όμως, υπόψη σας ότι η υπερβολική πρόσληψη ψευδαργύρου μπορεί να οδηγήσει και πάλι σε τριχόπτωση, γι’ αυτό βασιστείτε στη διατροφή σας, χωρίς να λάβετε ταυτόχρονα κάποιο συμπλήρωμα.

Αβγά, γαλακτοκομικά, όσπρια, κρέατα

Τα μαλλιά δημιουργούνται κυρίως από πρωτεΐνη, γι’ αυτό και είναι λογικό το ότι πρέπει να τρώμε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη για να τα διατηρήσουμε υγιή και πολλά. Παρ’ όλ’ αυτά, επειδή μια μπριζόλα καθημερινά και γενικότερα τα πολλά λιπαρά στη διατροφή δεν πρόκειται να ωφελήσουν γενικότερα τον οργανισμό μας (συν του ότι αυξάνουν την τεστοστερόνη, η οποία συνδέεται με την τριχόπτωση), χρειάζεται να στραφούμε προς άλλες πηγές. Τα γαλακτοκομικά χαμηλών λιπαρών και τα αβγά παρέχουν στον οργανισμό μας υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη, ενώ σημαντική είναι επίσης η άπαχη πρωτεΐνη από το κοτόπουλο και το ψάρι, τα οποία πρέπει να βρίσκονται τακτικά στη διατροφή σας. Καλή πηγή πρωτεϊνης είναι και οι φακές, τα φασόλια και άλλα όσπρια, ενώ περιέχουν και βιταμίνη E, η οποία αυξάνει την κυκλοφορία αίματος στο δέρμα του κρανίου. Αν πάσχετε από υψηλή αρτηριακή πίεση, όμως, θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού αυξήσετε την πρόσληψη της βιταμίνης, ενώ για να εξασφαλίσετε ότι γίνεται σωστή απορρόφηση της πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης, συνδυάστε τη με δημητριακά (π.χ. φακόρυζο). Έξυπνη επιλογή όσον αφορά την πρωτεΐνη, είναι επίσης η σόγια (γάλα σόγιας, τόφου κ.ο.κ.), τόσο για τους χορτοφάγους, όσο και για τους υπόλοιπους.

Αποξηραμένα φρούτα: αποκαθιστούν ελλείψεις σε σίδηρο

Ο σίδηρος παίζει σημαντικό ρόλο στην παραγωγή αιμογλοβίνης του αίματος, η οποία μεταφέρει οξυγόνο στα όργανα και τους ιστούς του σώματος. Όταν η αιμογλοβίνη βρίσκεται σε υγιή επίπεδα, το οξυγόνο διασκορπίζεται σωστά στον οργανισμό κι αυτό σημαίνει ότι στο κεφάλι σημειώνεται καλή κυκλοφορία αίματος, που διεγείρει και προωθεί την ανάπτυξη των μαλλιών. Για να καταφέρετε να προσθέσετε σίδηρο στη διατροφή σας δεν σημαίνει ότι πρέπει να τρώτε… συκώτι καθημερινά, αλλά να αυξήσετε άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτόν, όπως αποξηραμένα φρούτα, χυμό κερασιού, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, χουρμάδες, αβγά κ.ο.κ. Μην ξεχνάτε ότι η βιταμίνη C βελτιώνει την απορρόφηση σιδήρου από τον οργανισμό, γι’ αυτό αυξήστε τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τις φράουλες, τα μπρόκολα κ.ο.κ. μαζί με τις τροφές που σας παρέχουν σίδηρο.

Η τριχόπτωση κατά την διάρκεια της Άνοιξης εντάσσεται στην διαδικασία ανανέωσης των μαλλιών σας. Αν παρόλα αυτά είναι έντονη (πάνω από 50 τρίχες την ημέρα) ή διαρκέσει περισσότερο από 2 μήνες, ίσως θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, που θα σας καθοδηγήσει σε περίπτωση που συντρέχουν και άλλοι λόγοι γι’ αυτήν. Καλό είναι, βέβαια, την περίοδο που εμφανίζεται η εποχική τριχόπτωση, να ενισχύσετε την διατροφή σας με ειδικά συμπληρώματα βιταμινών, είτε με μία ήπια αγωγή, η οποία συνδυάζει σαμπουάν και ορό ή αμπούλες.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept