Τα οφέλη που αποκομίζετε από το ανάποδο τρέξιμο

39

Τρέχουμε πάντα προς τα εμπρός ή μήπως όχι; Το «ανάποδο» τρέξιμο κρύβει πολλά οφέλη για το σώμα μας που ούτε καν φανταζόμαστε.

Ίσως δεν έχετε καν βάλει στο μυαλό σας τη σκέψη να ξεκινήσετε τρέξιμο. Ίσως πάλι το έχετε πάρει απόφαση και ετοιμάζεστε να το βάλετε στο πρόγραμμα. Αλήθεια έχετε σκεφτεί να επιχειρήσετε ένα μέρος του τρεξίματός σας να το κάνετε… προς τα πίσω; Μπορεί να μην σαν έχει καν περάσει από το μυαλό αλλά το ανάποδο τρέξιμο υπάρχει ως τάση (backward running) και οι έρευνες αποκαλύπτουν ότι έχει πολλά οφέλη. Ας δούμε ποια είναι αυτά…

Καλύτερη στάση σώματος. Το ανάποδο τρέξιμο σας «αναγκάζει» να διατηρείτε το σώμα σας σε πιο όρθια θέση. Έτσι, η σπονδυλική στήλη επιβαρύνεται λιγότερο και ταυτόχρονα οι κοιλιακοί μυς διατηρούνται ενεργοποιημένοι σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Όρεγκον.

Μειωμένες πιθανότητες τραυματισμών. Το τρέξιμο με την όπισθεν επιβαρύνει λιγότερο τα γόνατα από τα οποία απαιτείται μικρότερο εύρος κίνησης της άρθρωσης. Με δεδομένο ότι συχνά οι τραυματισμοί στο τρέξιμο οφείλονται σε κακώσεις λόγω επαναλαμβανόμενης καταπόνησης, η εναλλαγή από το κλασικό τρέξιμο στο ανάποδο θα μπορούσε να περιορίσει τις πιθανότητες τραυματισμών. Επειδή όμως απαιτείται και καλύτερη αίσθηση ισορροπίας καθώς και μεγαλύτερος έλεγχος του σώματος για να τρέξουμε προς τα πίσω, ας ξεκινήσουμε δοκιμαστικά για να δούμε αν «μας παίρνει» και μετά συνεχίζουμε! Έτσι θα αποφύγουμε τον κίνδυνο τραυματισμού λόγω πτώσης!

Περισσότερες καύσεις. Ο ανορθόδοξος τρόπος τρεξίματος έχει συσχετιστεί βάσει ερευνών με καλύτερη καρδιοαναπνευστική λειτουργία, περισσότερες καύσεις και βελτιωμένη αεροβική ικανότητα.

Βελτίωση της μυϊκής ισορροπίας. Με το ανάποδο τρέξιμο ενεργοποιούνται οι γάμπες, οι τετρακέφαλοι και οι κνήμες που, σε αντίθεση με τους οπίσθιους μηριαίους και τα γόνατα, δέχονται τη μικρότερη πίεση στο κλασσικό τρέξιμο. Επομένως το ανορθόδοξο τρέξιμο συμβάλλει στη μυική ισορροπία.

Όξυνση των αισθήσεων. Τρέχοντας ανάποδα θέλοντας και μη έχουμε την έννοια του τι συμβαίνει πίσω από την πλάτη μας. Επομένως είμαστε σε μεγαλύτερη εγρήγορση και οξύνονται τόσο η ακοή όσο και η περιφερική μας όραση.

Ας ξεκινήσουμε ήπια και δοκιμαστικά ωστόσο, εκτός εάν έχουμε ήδη εμπειρία τρεξίματος και τώρα θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό!

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept