Διαλογισμός και θετική σκέψη

432

 

Αναφορικά με τη συμβολή του διαλογισμού στην προσπάθεια καταπολέμησης του στρες, θα πρέπει κατ’ αρχάς να αναφερθεί ότι η δύναμη του μυαλού είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να οδηγήσει σε σωματική και ψυχική ευεξία. Μαθαίνοντας κανείς να ελέγχει το μυαλό του σε περιόδους υψηλού στρες (και μη επιτρέποντας στο μυαλό να ελέγχει τον ίδιο), αποκτά την ικανότητα να επηρεάζει θετικά την υγεία του σε πολλά επίπεδα.

Όταν κάποιος καλείται να φέρεις εις πέρας μια εργασία έχοντας αυστηρή χρονική προθεσμία, όταν οδηγεί αντιμετωπίζοντας δυσβάσταχτη κυκλοφοριακή κίνηση, όταν αντιμετωπίζει αϋπνίες, το στρες «εισβάλλει» μέσα στον οργανισμό του και ο οργανισμός καλείται να αντιδράσει σε αυτή την «εισβολή». Πιο συγκεκριμένα, είτε πρόκειται για πραγματική είτε για φανταστική απειλή, το σώμα μας ενεργοποιεί το συμπαθητικό νευρικό μας σύστημα και τις άμυνές μας, προκειμένου να λάβουμε την πρόσθετη ενέργεια που χρειαζόμαστε για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε την προαναφερθείσα απειλή. Ένας τρόπος με τον οποίο ενεργοποιείται ο οργανισμός μας είναι η παραγωγή ορμονών που οφείλονται στο στρες όπως η κορτιζόλη, η οποία είναι μια «παρορμητική ορμόνη» που παράγεται στα επινεφρίδια και σχετίζεται με την αύξηση του σακχάρου, την αύξηση της αρτηριακής πίεσης και τη ρύθμιση της ανοσοποιητικής λειτουργίας. Ωστόσο, μια παρατεταμένη έκθεση στην κορτιζόλη θα μπορούσε να βλάψει τη σωματική και την πνευματική υγεία του ατόμου, οδηγώντας σε δυσάρεστες καταστάσεις όπως αύξηση του βάρους, κατάθλιψη κ.τ.λ.

Σύμφωνα με μελέτες, οι βαθιές αναπνοές και άλλες πρακτικές του διαλογισμού ενεργοποιούν το παρασυμπαθητικό νευρικό μας σύστημα, το οποίο με τη σειρά του μειώνει τους παλμούς της καρδιάς και συμβάλλει στη χαλάρωση συγκεκριμένων μυών του σώματός μας. Επιπρόσθετα, ο διαλογισμός προτρέπει το σώμα να σταματήσει να παράγει και να εκλύει κορτιζόλη. Παρακάτω παρατίθενται ορισμένα από τα πλεονεκτήματα της πρακτικής του διαλογισμού τόσο για το πνεύμα όσο και για το σώμα…

Πνευματικά πλεονεκτήματα:

Μείωση του στρες.

Αύξηση της συγκέντρωσης του νου.

Βελτίωση της μνήμης κατά τη διάρκεια της δουλειάς.

Μείωση των υπερβολικά συναισθηματικών και παρορμητικών αντιδράσεων.

Καταπολέμηση της τάσης κάποιου να επαναλαμβάνει τα ίδια λόγια (δικά του ή άλλων).

 

Σωματικά πλεονεκτήματα:

Λιγότεροι παλμοί καρδιάς.

Βελτιωμένη «αντίδραση» και λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Μειωμένη αίσθηση πόνου.

Επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης.

Βελτίωση της ποιότητας και της ευρύτερης διαδικασίας του ύπνου.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept