Τα οφέλη της άσκησης στην ψυχολογία μας

193

DOC.20140225_.1151459_.αεροβικη_
Πολλοί άνθρωποι περνάνε ώρες στο γυμναστήριο για να χάσουν κιλά ή για να βελτιώσουν την καρδιαγγειακή υγεία τους και να «χτίσουν» τους μυς τους.
Ωστόσο, η άσκηση έχει πολλά περισσότερα οφέλη, τα οποία είναι άγνωστα στον περισσότερο κόσμο.
Την τελευταία δεκαετία, οι επιστήμονες έχουν μελετήσει το πώς η άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη λειτουργία του εγκεφάλου. Ανεξάρτητα από την ηλικία ή το επίπεδο φυσικής κατάστασης, οι μελέτες δείχνουν ότι, όταν ασκείστε, έχετε σημαντικά ψυχικά οφέλη.
Μάθετε, λοιπόν, τους απροσδόκητους τρόπους με τους οποίους η γυμναστική μπορεί να ωφελήσει την ψυχική υγεία, τις σχέσεις σας και να σας οδηγήσει σε μια πιο υγιεινή και συνολικά πιο ευτυχισμένη ζωή.
 
Τα οφέλη
 

  1. Μειώστε το στρες: Έχετε μια δύσκολη μέρα στο γραφείο; Κάντε μια βόλτα ή περάστε λίγο χρόνο στο γυμναστήριο. Ένα από τα πιο κοινά οφέλη της άσκησης είναι η ανακούφιση από το στρες. Όταν ιδρώνετε, το σώμα σας μπορεί ευκολότερα να διαχειριστεί τη σωματική και πνευματική καταπόνηση. Η άσκηση αυξάνει, επίσης, τη συγκέντρωση της νορεπινεφρίνης, μιας χημικής ουσίας που μπορεί να μετριάσει την αντίδραση του εγκεφάλου στο στρες.
  2. Ενισχύστε τις χημικές ουσίες της «ευτυχίας»: Η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες, οι οποίες δημιουργούν αισθήματα ευτυχίας και ευφορίας. Μελέτες έχουν δείξει ότι η άσκηση μπορεί να ανακουφίσει ακόμη και τα συμπτώματα όσων πάσχουν από κλινική κατάθλιψη. Για τον λόγο αυτόν, οι γιατροί συστήνουν οι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη ή άγχος να περνούν αρκετό χρόνο στο γυμναστήριο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η άσκηση μπορεί να είναι εξίσου αποτελεσματική με τα αντικαταθλιπτικά χάπια. Δεν χρειάζεται να γίνετε πρωταθλητές. Αρκούν μόλις 30 λεπτά γυμναστικής μερικές φορές την εβδομάδα για να ενισχύσετε άμεσα την καλή σας διάθεση.
  3. Αποκτήστε αυτοπεποίθηση: Η καλή φυσική κατάσταση μπορεί να ενισχύσει την αυτοεκτίμηση και να βελτιώσει την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Ανεξάρτητα από το βάρος, το μέγεθος, το φύλο ή την ηλικία, η άσκηση μπορεί να αυξήσει γρήγορα την αντίληψη ενός ατόμου ότι είναι πιο ελκυστικό.
  4. Ελάτε σε επαφή με τη φύση: Η άσκηση στην ύπαιθρο μπορεί να αυξήσει την αυτοεκτίμηση ακόμη περισσότερο. Βρείτε μια γυμναστική που να λαμβάνει χώρα κοντά στη φύση και να ταιριάζει στο στυλ σας, όπως η αναρρίχηση, η πεζοπορία, το κανό ή απλώς το περπάτημα στο πάρκο. Έτσι θα πάρετε και τη βιταμίνη D που χρειάζεστε. Η βιταμίνη Dμειώνει την πιθανότητα εμφάνισης καταθλιπτικών συμπτωμάτων. Λίγος καθαρός αέρας, ο ήλιος και η άσκηση μπορούν να κάνουν θαύματα.
  5. Αποτρέψτε τη γνωστική εξασθένηση: Είναι δυσάρεστο, αλλά είναι αλήθεια: όσο γερνάμε, οι εγκέφαλοί μας εξασθενούν. Η γήρανση και οι εκφυλιστικές ασθένειες όπως το Αλτσχάιμερ σκοτώνουν τα εγκεφαλικά κύτταρα, η νογκίνη συρρικνώνεται και χάνονται πολλές σημαντικές λειτουργίες του εγκεφάλου. Η άσκηση και η υγιεινή διατροφή δεν μπορούν να «θεραπεύσει» το Αλτσχάιμερ, μπορούν, όμως, να βοηθήσουν να αποτρέψουμε την εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών που ξεκινά μετά την ηλικία των 45 χρόνων. Η άσκηση ενισχύει τις χημικές ουσίες στον εγκέφαλο και βοηθά στην πρόληψη της εκφύλισης του ιππόκαμπου, ενός σημαντικού τμήματος του εγκεφάλου που αφορά τη μνήμη και τη μάθηση.

 
ΠΗΓΗ: Health.com
 

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept