Δεν μετράει το πόσο, αλλά το πώς γυμνάζεστε

31

ExerciseΣε ό,τι αφορά την άσκηση, η ποιότητα είναι που μετράει και όχι η ποσότητα. Αυτό επιβεβαιώνει έρευνα σχετικά με τα οφέλη της άσκησης. Και όταν λέμε ποιότητα -σύμφωνα με τον ειδικό Paul Arciero- εννοούμε ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα.
Τα ευρήματα υποδεικνύουν την ανάγκη επαναξιολόγησης των εθνικών κατευθυντήριων γραμμών για την υγεία σε όλο τον κόσμο που βασίζονται στο χρόνο που αφιερώνει κάποιος κατά τη διάρκεια της άσκησης και όχι τον τύπο της δραστηριότητας που έχει αναλάβει.
«Το θέμα δεν είναι απλά να ασκείστε περισσότερο» δήλωσε ο Arciero από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Το θέμα είναι να κάνετε το κατάλληλο εύρος των ασκήσεων και δραστηριοτήτων που προωθούν πιο αποτελεσματικά την υγεία και καλή φυσική κατάσταση».
Για την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο The Journal of Applied Physiology, ο Arciero και οι συνεργάτες του μελέτησαν 36 γυναίκες και 21 άνδρες μεταξύ των ηλικιών 35 και 57 ετών, οι οποίοι ήταν παχύσαρκοι ή υπέρβαροι. Οι συμμετέχοντες, αφού χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες, υποβλήθηκαν σε δοκιμή 16 εβδομάδων, κατά την οποία όλα τα άτομα που κατανάλωναν την ίδια ποσότητα πρωτεΐνης ορού γάλακτος -60 γραμ. την ημέρα- αλλά τέθηκαν σε διαφορετικά σχήματα άσκησης.
Η πρώτη ομάδα έκανε καθιστική ζωή, η δεύτερη υποβλήθηκε σε έντονο πρόγραμμα κατάρτισης αντίστασης τέσσερις φορές την εβδομάδα και η τρίτη ομάδα ακολούθησε μια πολυδιάστατη θεραπευτική αγωγή που περιελάμβανε κατάρτιση δύναμης και καρδιάς.
Ενώ όλοι οι συμμετέχοντες παρουσίασαν βελτιωμένες επιδόσεις, η τελευταία ομάδα, η οποία ανέλαβε το πιο ποικίλο πρόγραμμα άσκησης, έχασαν το περισσότερο βάρος (2,6%) και την πιο λιπώδη μάζα (6,6%), ενώ απέκτησαν μεγαλύτερο ποσοστό άλιπης μάζας σώματος (2%) από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες.
Τα ευρήματα δείχνουν επίσης τη σημασία της πρωτεΐνης στη διατροφή των ανθρώπων και προτείνεται η αύξηση της πρόσληψης έως 35% για την μείωση του σωματικού λίπους.
 
ΠΗΓΗ: https://www.ctvnews.ca

Μπορεί επίσης να σας αρέσει