Παιδική διατροφή: Μην κάνετε τα λάθη της μαμάς σας…

123

Όλοι οι γονείς ενδιαφέρονται για τη σωστή διατροφή των παιδιών τους. Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποια λάθη που κάνουν και μπορεί να επηρεάσουν λανθασμένα τη στάση των παιδιών τους απέναντι στο φαγητό. Ακολουθούν ορισμένα παραδείγματα:

1) «Καθάρισε το πιάτο σου». Τα υγιή παιδιά τρώνε όταν πεινάνε και σταματάνε όταν χορταίνουν. Τα παιδιά ακολουθούν τα δικά τους εσωτερικά μηνύματα για το πόσο θα φάνε και εμείς δεν πρέπει να τα αναγκάζουμε να τρώνε πέρα από το σημείο του κορεσμού. Το να διδάξουμε τα παιδιά μας να λειτουργούν με βάση τη πείνα τους και τον κορεσμό τους θα τα βοηθήσει και σαν ενήλικες να έχουν μια φυσιολογική σχέση με το φαγητό. Πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά όλων των ηλικιών τρώνε περισσότερο όταν τους σερβίρονται μεγάλες μερίδες.

Tip: Μην ενθαρρύνεται το παιδί να «αδειάζει» το πιάτο του. Βάλτε στο παιδί σας μικρές προς μέτριες μερίδες, με εξαίρεση τα λαχανικά που δεν υπάρχει περιορισμός.

2) «Φάε τις φακές και μετά θα σου δώσω σοκολάτα». Το να πείσουμε το παιδί μας να φάει όσπρια λαχανικά μπορεί να γίνετε πολύ κουραστικό και οι γονείς πολλές φορές να ακολουθούν το δρόμο «εξαγοράς». Δυστυχώς, αυτή η τακτική μαθαίνει στα παιδιά μας ότι οι φακές ή το μπρόκολο αποτελούν υποχρέωση ενώ το γλυκό είναι βραβείο.

Tip: Μην συνδέετε το γλυκό με τα άλλα φαγητά και μην το παρουσιάζετε σαν το «θησαυρό στο τέλος του λαβυρίνθου».

3) Συχνή προσφορά φαγητού. Οι γονείς προσφέρουν συνεχώς το φαγητό στα παιδιά την ώρα του διαβάσματος ή του παιχνιδιού για να έχουν ενέργεια. Το διαρκές τσιμπολόγημα μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά στην αδιαφορία σχετικά με το γεύμα ή το δείπνο και δύσκολα θα δοκιμάσουν νέες τροφές (π.χ. λαχανικά) που προσφέρονται στο κυρίως γεύμα.

Tip: Προσπαθήστε να υπάρχει ένας σταθερό αριθμός γευμάτων (3 κυρίως γεύματα και 2-3 σνακ). Το ένα γεύμα από το άλλο να μην γίνεται σε διάστημα μικρότερο των δύο ωρών.

 

πηγή:www.huffingtonpost.gr

Μπορεί επίσης να σας αρέσει