Γιατί τα παιδιά που δεν πίνουν πολύ νερό παχαίνουν; Τι λένε οι ειδικοί;

96

Περίπου 100 επιπλέον θερμίδες τη μέρα προσλαμβάνουν τα παιδιά που δεν πίνουν νερό, αυξάνοντας έτσι το βάρος τους κατά μισό κιλό μέσα σε ένα μήνα προειδοποιούν οι ερευνητές

Τα παιδιά που δεν πίνουν νερό ενδεχομένως να καταναλώνουν 100 επιπλέον θερμίδες την ημέρα και να αυξήσουν το βάρος τους κατά μισό κιλό σε ένα περίπου μήνα, σύμφωνα με τους ερευνητές μιας μελέτης που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Medical Association Pediatrics.

Ο Δρ. Asher Rosinger, βασικός συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια, εξέτασε μαζί με την ομάδα του τις συνήθειες σχετικά με την κατανάλωση ροφημάτων σε περίπου 8.400 παιδιά ηλικίας από 2 έως 19 ετών, διαπιστώνοντας ότι ένα στα πέντε παιδιά δεν έπιναν καθόλου νερό κατά τη διάρκεια μιας ημέρας.

Αυτοί οι νέοι κατανάλωναν 93 θερμίδες περισσότερο από ποτά με γλυκαντικές ουσίες σε σχέση με τα παιδιά που έπιναν νερό. Οι ειδικοί έχουν προειδοποιήσει ότι αυτό θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο παχυσαρκίας για τα παιδιά, διότι 3.500 θερμίδες μέσα σε 37 ημέρες αρκούν για μια αύξηση βάρους κατά μισό περίπου κιλό.

«Τα παιδιά θα πρέπει να πίνουν νερό κάθε μέρα και μάλιστα η πρώτη τους επιλογή για κάποιο ρόφημα να είναι το νερό. Όταν δεν πίνουν νερό, πιθανότατα θα το αντικαταστήσουν με κάποιο άλλο ρόφημα, όπως αυτά με τις γλυκαντικές ουσίες, τα οποία είναι λιγότερο υγιεινά και περιέχουν περισσότερες θερμίδες», σχολιάζει ο Δρ. Rosinger.

Την ίδια στιγμή, μάλιστα, που το Υπουργείο Γεωργίας της Αμερικής συνιστά ότι τα ροφήματα με γλυκαντικές ουσίες δεν πρέπει να ξεπερνούν το 10% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων ενός ατόμου, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που δεν έπιναν νερό έτειναν να υπερβαίνουν αυτό το όριο λόγω των ζαχαρούχων ποτών.

Σημειώνεται ότι τα ποτά με γλυκαντικά ζάχαρης που περιλαμβάνονταν στη μελέτη συμπεριελάμβαναν σόδα, χυμούς φρούτων, ενεργειακά ποτά, ζεστά ροφήματα τσαγιού και καφέ. Δεν περιελάμβαναν φυσικούς χυμούς φρούτων, ποτά με γλυκαντικές ουσίες μηδενικών θερμίδων ή ποτά στα οποία είχαν προστεθεί γλυκαντικές ουσίες από τον ίδιο τον καταναλωτή όπως το τσάι.

Διαβάστε επίσης

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept