Πρώτη εντύπωση: 11 αυτόματα συμπεράσματα σε… δευτερόλεπτα!

297

Το βάδισμα, η ενδυμασία αλλά και εκφραστικότητα, αποτελούν για τους ψυχολόγους τον  «κώδικα της πρώτης εντύπωσης».

Πολλές πρώτες εντυπώσεις που δημιουργούνται για μας προέρχονται από πράγματα που δεν μπορούμε να ελέγξουμε καθόλου – το φυσικό μας άρωμα, το πόσο παιδικό είναι το πρόσωπό μας, αν πρέπει ή όχι να φοράμε γυαλιά. Για παράδειγμα, συχνά, οι άνδρες που έχουν θηλυκά χαρακτηριστικά προσώπου, όπως λεπτότερα φρύδια και μυτερό πηγούνι, είναι πιο πιθανό να φαίνονται αξιόπιστοι.

Τα πρώτα δευτερόλεπτα που αποτελούν αστραπιαία κωδικοποίηση  όταν γνωρίζουμε κάποιον. Αυτόματα διαμορφώνουμε 11 απόψεις: αν είναι διαθέσιμος για ραντεβού, αν είναι περιπετειώδης, αν οδεύει προς προαγωγή, αν είναι επιτυχημένος, αν είναι αυταρχικός, αν είναι έκλυτος, αν είναι έξυπνος.

Δεν μας διαφεύγει ο σεξουαλικός του προσανατολισμός, αν είναι αξιόπιστος και αν είναι υψηλού στάτους, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Business Insider επικαλούμενο επιστημονικές έρευνες.

Όσοι  θέλουν να δείξουν μια καλή πρώτη εντύπωση,  μπορούν να αλλάξουν τη γλώσσα του σώματός τους, προχωρώντας σε μικρές αλλαγές, όπως να χαμογελούν περισσότερο, επιδιώκοντας οπτική επαφή ή κάνοντας νεύματα ή γκριμάστες για περισσότερη αμεσότητα, όπως  τονίζεται στο άρθρο.

Αξιοσημείωτο είναι, ότι η ελκυστικότητα , η επιθετικότητα και η αξιοπιστία, έννοιες σαφώς πιο πολύπλοκες, αλλά γεννιούνται σε κλάσματα του δευτερολέπτου!

Οι άνθρωποι αποφασίζουν σχετικά με την αξιοπιστία σας μέσα σε ένα δέκατο του δευτερολέπτου! Ερευνητές του Princeton έφτασαν σε αυτό το συμπέρασμα ύστερα από πείραμα με ομάδα φοιτητών. Διαπίστωσαν ότι ο εγκέφαλος χρειάζεται μόλις 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου για να αξιολογήσει την ελκυστικότητα, την ανταγωνιστικότητα,  την επιθετικότητα και την αξιοπιστία ενός προσώπου που βλέπει για πρώτη φορά.

Μια ολλανδική μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που φορούν “επώνυμα” ρούχα (κυρίως Lacoste και Tommy Hilfiger, για να είμαστε ακριβείς) θεωρήθηκαν άτομα ανώτερου κοινωνικού στάτους συγκριτικά με άλλα,  που φορούσαν πιο “κοινά” ρούχα, τα οποία δεν ήταν προϊόν κάποιου γνωστού σχεδιαστή.

“Η αντίληψη των άλλων για το άτομο δεν διαφέρει σε οποιαδήποτε από τις άλλες διαστάσεις που σχετίζονται με την πρώτη εντύπωση. Η επιλογή των ρούχων δεν επέφερε καμία διαφορά στην αντιληπτή ελκυστικότητα, την καλοσύνη και την αξιοπιστία. Μόνο στην αντίληψη του κοινωνικού στάτους”, ανέφεραν οι ερευνητές.

Οι άνθρωποι μπορούν να διαβάσουν τον σεξουαλικό προσανατολισμό ενός άνδρα μέσα σε ένα εικοστό του δευτερολέπτου! Αυτό είναι το ελάχιστο χρονικό διάστημα που χρειάζεται ο εγκέφαλος για να αναγνωρίσει συνειδητά ένα πρόσωπο.

“Η ταχεία και ακριβή αντίληψη του ανδρικού σεξουαλικού προσανατολισμού μπορεί να είναι απλώς άλλο ένα σύμπτωμα ενός γρήγορου και αποτελεσματικού γνωστικού μηχανισμού για την αντίληψη των χαρακτηριστικών των άλλων”, έγραψαν χαρακτηριστικά οι επικεφαλής συγγραφείς της μελέτης.

Μια μελέτη του 2007 με επικεφαλής την καθηγήτρια Nora Murphy από το πανεπιστήμιο Loyola Marymount, έδειξε ότι το να κοιτάει κανείς τον συνομιλητή του στα μάτια είναι πολύ σημαντικό για το πώς τον κρίνει αναφορικά με την εξυπνάδα/ευφυία του.

“Το να σας κοιτάνε στα μάτια, ενώ μιλάτε, δημιουργεί συσχετισμό στον εγκέφαλο του συνομιλητή σας για την ευφυία σας. Αυτό είναι κάτι που μπορεί να… χειραγωγηθεί με επιτυχία κατά την πρώτη εντύπωση σε μια νέα γνωριμία και να κάνει τον συνομιλητή σας να σας θεωρεί πολύ πιο ευφυές. Για παράδειγμα αυτό συμβαίνει συνήθως με όσους φοράνε γυαλιά και μιλούν με εκφραστικό τρόπο”, ανέφερε η Murphy.

Η φαλάκρα μπορεί να τρομάζει τους άντρες, αλλά ένα πλήρως ξυρισμένο κεφάλι “εκπέμπει” δυναμισμό και κυριαρχία κατά την πρώτη εντύπωση, δηλαδή σε κάποιον που σας γνωρίζει για πρώτη φορά.

Έρευνα από το πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια έδειξε ότι “οι άνδρες με ξυρισμένα κεφάλια θεωρούνται ως πιο κυρίαρχοι σε σύγκριση με άνδρες που έχουν κανονική ή έντονη τριχοφυΐα” . Το παράδοξο είναι ότι  “ακόμα και οι άνδρες των οποίων τα μαλλιά αφαιρέθηκαν σε φωτογραφίες με ψηφιακό τρόπο θεωρήθηκαν ως πιο κυρίαρχοι, πιο ψηλοί και πιο δυναμικοί σε σύγκριση με τον ίδιο τους τον εαυτό με μαλλιά!

Σε μια βρετανο-τουρκική μελέτη οι συμμετέχοντες εξέτασαν φωτογραφίες ανδρών με κοστούμια ραμμένα ακριβώς στα μέτρα τους και με κοστούμια “από το πανέρι” για μόλις πέντε δευτερόλεπτα. Οι άντρες στις φωτογραφίες με τα κοστούμια που ήταν ραμμένα πάνω τους βαθμολογήθηκαν από τους άλλους ως πιο επιτυχημένοι.

Οι άνθρωποι δεν σας κρίνουν άμεσα για αυτό που είστε μόνο από την εμφάνισή σας, αλλά και από τον τρόπο που κινείστε.Σε μια μελέτη του πανεπιστημίου του Durham, οι συμμετέχοντες είδαν βίντεο από 26 άτομα που περπατούσαν στον δρόμο, το καθένα με το δικό του στυλ βαδίσματος φυσικά.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι απαιτούνται μόλις μερικά βήματα για να κάνει κάποιος μια πρόχειρη εκτίμηση προσωπικότητά. Εκείνοι που βάδιζαν με πιο χαλαρό τρόπο κρίθηκαν ως πιο εξωστρεφείς και περιπετειώδεις, ενώ εκείνοι που βάδιζαν με πιο “αυστηρό” και συγκρατημένο τρόπο θεωρήθηκαν ως πιο νευρωτικά άτομα.

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει